مشخصات فنی آیفون SE 4، یک گام رو به عقب برداشت. . کاهش رم و حذف برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی و محدودیت در Apple Intelligence، این گوشی را از رقبا عقب انداخت.

شرایط لازم برای اجرای هوش مصنوعی اپل بر روی یک دستگاه، میزان رم و توانایی پردازنده عصبی آن است. این الزامات توضیح می‌دهد که چرا مجموعه ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد اپل در ابتدا تنها برای آیفون‌های 15 پرو و 15 پرو مکس در دسترس خواهد بود، زیرا هر دو مدل به 8 گیگابایت رم و تراشه A17 پرو مجهز هستند. پیش از این، گفته شده بود که آیفون SE 4 نیز با همین مقدار حافظه عرضه خواهد شد و در نتیجه، به طور مستقیم از هوش مصنوعی اپل بهره‌مند خواهد شد، اما کدهای فاش شده در نسخه آزمایشی macOS 15.1 Sequoia نشان می‌دهد که این اطلاعات ممکن است صحیح نباشد و آیفون SE 4 با محدودیت در هوش مصنوعی و رم همراه باشد.

نشت اطلاعات جدید نشان می‌دهد که آیفون SE 4 ممکن است به جای 8 گیگابایت، با 6 گیگابایت رم عرضه شود و در نتیجه از هوش مصنوعی اپل بی‌بهره بماند. در نسخه آزمایشی سیستم عامل macOS 15.1 Sequoia، رشته‌های کدی پیدا شده است که کاربری نمونه کوچکی از آن را در شبکه اجتماعی X منتشر کرده است. این نمونه شامل هشت دستگاه آینده است که احتمالاً از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی خواهند کرد. هر آیفون دارای یک شناسه منحصربه‌فرد است و باتوجه به اینکه آیفون SE 3 با شناسه iPhone14,6 شناخته می‌شود، آیفون SE 4 احتمالا شناسه iPhone15,6 خواهد داشت.

متاسفانه، جزئیات مربوط به آیفون SE 4 در پست منتشر شده وجود ندارد، که نشان می‌دهد این مدل اقتصادی که در سال 2025 عرضه خواهد شد، ممکن است از ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد محروم شود. در مورد مدل‌هایی که از هوش مصنوعی اپل پشتیبانی خواهند کرد، کدها نشان می‌دهند که آیفون‌های 17,1، 17,2، 17,3 و 17,4 دارای این قابلیت خواهند بود، که به معنای ارائه ویژگی‌های پیشرفته برای تمام مدل‌های آیفون 16 است.

خانواده آیفون 17 نیز در کدهای منتشر شده ذکر شده و با شناسه‌های 18,1، 18,2، 18,3 و 18,4 شناسایی می‌شود. گزارش‌ها حاکی‌ازآن است که اپل قصد دارد 12 گیگابایت رم را به آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس اضافه کند که نه تنها به کاربران امکان انجام چند کار به طور همزمان را می‌دهد، بلکه احتمالاً ویژگی‌های بیشتری از هوش مصنوعی اپل را نیز فعال خواهد کرد.

باتوجه به شواهد موجود، احتمال دارد که آیفون SE 4 به جای 8 گیگابایت رم، با 6 گیگابایت رم عرضه شود. اگرچه این مدل ممکن است از تراشه A18 که قرار است در آیفون 16 و آیفون 16 پلاس معرفی شود، بهره‌مند شود، اما داشتن یک تراشه قدرتمند با پردازنده عصبی ارتقاء یافته برای اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد مبتنی بر ابر و دستگاه کافی نخواهد بود.