بر اساس شایعه‌ای از سوی منابع چینی، کیفیت ساخت آیفون SE 4 قرار است مشابه آیفون 16 باشد زیرا شرکت اپل از قطعاتی مشابه برای این دستگاه کوچک‌تر و اقتصادی خود استفاده خواهد کرد.

لیکری به نام Fixed Focus Digital در شبکه اجتماعی چینی ویبو عنوان کرد که جنس بدنه پشتی آیفون SE 4 قرار است دقیقاً مشابه آیفون 16 عادی باشد و اپل از یک قطعه برای هر دو گوشی استفاده خواهد کرد. همانطور که می‌دانید، سری آیفون 16 انتظار می‌رود در ماه سپتامبر به بازار عرضه شود. به دنبال آن، آیفون SE 4 نیز ممکن است در بهار سال آینده در دسترس قرار بگیرد.

چندی پیش شایعه‌ای نیز منتشر شده بود که کیفیت ساخت آیفون SE 4 مشابه آیفون 14 خواهد بود و اپل از قطعات آن برای ساخت این گوشی جدید استفاده خواهد کرد. در ماه نوامبر سال 2023 نیز اطلاعاتی از منبعی موثق و آگاه در مورد اپل به دست رسید که بر طبق آن، ابعاد آیفون SE 4 دقیقاً مشابه با آیفون 14 عادی بوده و همین احتمال استفاده از قطعات آن را افزایش داد.

مشخص نیست چرا اپل رویه خود را عوض کرده و تصمیم گرفته آیفون SE 4 از قطعات آیفون 16 استفاده کند. شاید یکی از این دلایل، قدیمی شدن سری آیفون 14 باشد که دیگر استفاده از قطعات آن، نه برای کاربران معقول است و نه برای اپل نیز صرفه مناسب دارد. با تغییر ابعاد، احتمال می‌رود جزئیات مربوط به دوربین نیز در آیفون SE 4 دستخوش تغییر شود. شایعه شده بود که این دستگاه قرار است فقط از یک دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده کند اما حال با تغییر ابعاد، ممکن است اپل از این تصمیم نیز پشیمان شده باشد.

آیفون 16

از طرف دیگر، گفته می‌شود اپل در سری آیفون 16 نیز قصد دارد نحوه قرارگیری دوربین‌ها را عوض و این بار به صورت عمودی آنان را بچیند که تفاوتی واضح نسبت به سری آیفون 15 خواهد بود. این نحوه قرارگیری، به طور قطع اجازه فیلم‌بردرای بهتر ویدئوهای سه‌بعدی را می‌دهد که مناسب پخش در هدست ویژن پرو هستند. استفاده از قطعه پشتی آیفون 16 برای آیفون SE 4 نیز نشان می‌دهد که احتمالاً در این دستگاه اقتصادی، ممکن است شاهد دو دوربین باشیم. با این حال، خبری قطعی در این زمینه تا به این لحظه از جانب شرکت اپل منتشر نشده است.

قیمت آیفون SE 4، مدل اقتصادی جدید اپل، ظاهراً از 500 دلار شروع خواهد شد. این نسخه اقتصادی قرار است نسبت به نسل پیشین خود تغییراتی بزرگ را شاهد باشد که از جمله آن، می‌توان به جایگزین شدن دکمه هوم و سنسور اثر انگشت با فیس آی‌دی و یک ناچ در قسمت بالای صفحه اشاره کرد. اندازه صفحه نمایش این دستگاه نیز از 4.7 اینچ به 6.1 اینچ افزایش خواهد یافت. سایر تغییرات این دستگاه اقتصادی شامل لحاظ کردن یک پورت USB-C برای شارژ و اضافه شدن دکمه Action است.

آخرین نسخه از سری اقتصادی آیفون SE در ماه مارس سال 2022 منتشر شد و تا به این لحظه، درخواست برای ساخت نسخه جدیدی از آن افزایش یافته است و کاربران تمایل دارند برخی از ویژگی‌های پرچم‌داران اپل را نیز در این نسخه اقتصادی بتوانند تجربه کنند. اطلاعات بیشتر در مورد آیفون SE 4 در آینده اعلام خواهد شد.