آیفون SE 4 با الهام از طراحی مدرن آیفون 14، تحولی شگفت‌انگیز در سری اقتصادی اپل ایجاد کرده است. این گوشی با حفظ ویژگی‌های محبوب سری SE، ظاهری به‌روز و جذاب را به کاربران ارائه می‌دهد.

وبلاگ ژاپنی Macotakara امروز تصاویری از نمونه اولیه آیفون SE 4 منتشر کرده است که نشان می‌دهد طراحی این گوشی بسیار شبیه به آیفون 14 خواهد بود. این یعنی می‌توانیم انتظار یک گوشی جمع و جور و مدرن با لبه‌های صاف را داشته باشیم. نکته جالب اینجاست که ظاهراً کاورهای آیفون 14 نیز روی این مدل جدید جا می‌گیرند، هرچند که برش دوربین کمی بزرگ‌تر است.

طبق اطلاعات منتشر شده، آیفون SE 4 یک دوربین در پشت، دکمه بی‌صدا (به جای دکمه اکشن در مدل‌های پرو) و بریدگی کوچکتری در بالای صفحه برای سیستم تشخیص چهره Face ID خواهد داشت. ابعاد این گوشی نیز تقریباً برابر با آیفون 14 است و این نشان می‌دهد که اپل قصد دارد طراحی یکپارچه‌ای را در محصولات خود حفظ کند. یکی از نکات قابل‌توجه در مورد این نمونه اولیه، کوچکتر بودن دکمه بی‌صدا نسبت به آیفون 14 است. البته دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه کناری ابعاد مشابهی دارند.

Macotakara به طور مرتب اطلاعاتی درباره محصولات آینده اپل منتشر می‌کند و معمولاً پیش‌بینی‌های آن‌ها به واقعیت نزدیک است. بنابراین، می‌توانیم با اطمینان بیشتری بگوییم که آیفون SE 4 طراحی و مشخصات فنی مشابهی به آنچه در این تصاویر و گزارش‌ها آمده است، خواهد داشت.

طراحی آیفون SE شبیه به آیفون 14

مطابق وبلاگ، مدل‌های آزمایشی آیفون SE 4 طراحی مشابه آیفون 14 داشته و حتی گمانه‌زنی‌هایی مبنی‌بر وجود نسخه‌ای با اندازه بزرگ‌تر مانند آیفون 14 پلاس وجود دارد. بااین‌حال، با توجه به اینکه تاکنون هیچ گزارش رسمی در این باره منتشر نشده و اغلب محصولات جدید اپل پیش از عرضه شایعات گسترده‌ای را به همراه دارند، احتمال وجود چنین نسخه‌ای بزرگ‌تر بسیار کم است. Macotakara نیز در این خصوص ابهاماتی را مطرح کرده و اعلام کرده است که تصمیم‌گیری نهایی در مورد طراحی و اندازه این گوشی هنوز قطعی نشده و احتمال دارد فقط در یک اندازه عرضه شود.

با توجه به این موارد، به‌نظرمی‌رسد آیفون SE 4 در زمان عرضه اولیه تنها در یک اندازه و با طراحی شبیه به آیفون 14 عرضه شود. اگرچه امکان عرضه نسخه بزرگ‌تر در آینده‌های دور نیز وجود دارد، اما این احتمال بسیار ضعیف است. همچنین، در مورد دکمه‌های فیزیکی این گوشی، گزارش‌ها حاکی‌ازآن است که دکمه بی‌صدا کمی کوچک‌تر از آیفون 14 بوده، اما دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه کناری تقریباً مشابه هستند.

آیفون SE 4 قرار است در بهار 1404 با ویژگی‌های جدید و جذابی روانه بازار شود. این گوشی به احتمال زیاد به یک صفحه نمایش OLED 6.1 اینچی، تراشه قدرتمند A18 با قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته و یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود که مشابه سنسور استفاده شده در آیفون 15 است. همچنین، انتظار می‌رود آیفون SE 4 اولین گوشی اپل باشد که از مودم 5G داخلی استفاده می‌کند.