امروز یکی از افشاگران قابل اعتماد، تصویر قاب آیفون SE 4 را در سطح اینترنت به اشتراک گذاشت که نکات مهمی از این دستگاه را برملا می‌کند.

افشاگر معروف، Sonny Dickson در شبکه اجتماعی توییتر با به اشتراک گذاشتن تصویری از قاب گوشی اقتصادی آیفون SE 4 که در بهار سال آینده منتشر می‌شود، جزئیات ریز اما مهمی از این گوشی موردانتظار را با کاربران به اشتراک گذاشت که در زیر به تمامی این موارد اشاره خواهیم کرد.

استفاده از یک دوربین در قسمت پشتی

همانطور که می‌دانید، آیفون SE 4 قرار است ظاهری مشابه با آیفون 14 عادی داشته باشد اما متاسفانه خبری از دو دوربین در قسمت پشتی این گوشی نخواهد بود. پس در این گوشی اقتصادی، خبری از لنز فوق‌عریض نیست و تنها یک دوربین 48 مگاپیکسلی، مشابه نسخه پایه آیفون 15 در آن تعبیه شده است. نبود دوربین دوم، به معنای کاهش کیفیت تصاویر نیست زیرا اپل اقدام جالبی برای این گوشی انجام داده که این مشکل را حل کرده است. لنز 48 مگاپیکسلی، می‌تواند تصاویری با کیفیت 48 مگاپیکسل با زوم 1 برابری و تصاویری با کیفیت 12 مگاپیکسل با زوم 2 برابری به ثبت برساند و با استفاده از این دو لنز، عکس‌های باکیفیتی در خدمت کاربر قرار می‌دهد.

تصویر قاب آیفون SE 4

استفاده از دکمه فیزیکی Mute

برخی شایعات ادعا داشتند که اپل در اقتصادی جدیدش، قرار است از دکمه Action استفاده کند اما تصویر قاب آیفون SE 4 این ادعا را به طرز واضحی رد می‌کند. می‌بینیم که در قسمت بالا و سمت چپ، حفره‌ای قرار گرفته که اندازه‌اش مشابه دکمه Mute در نسل‌های قبلی آیفون است پس به احتمال زیاد، در این مدل اقتصادی نیز این دکمه دوباره باز می‌گردد و کاربران می‌توانند از آن برای خاموش کردن اعلان‌های خود استفاده کنند.

نبود دکمه Camera Control

تا به امروز، هیچ خبری مبنی از اضافه شدن دکمه Camera Control به گوشی اقتصادی اپل به گوش نرسیده بود و تصویر قاب آیفون SE 4 نیز نبود این دکمه را تایید می‌کند. این دکمه که در سری آیفون 16 ظاهر شد، در قسمت پایین و سمت راست گوشی قرار گرفته است که در تصویر قاب، هیچ حفره‌ای در این ناحیه دیده نمی‌شود. پس می‌توان به طور قطع گفت که این دکمه در مدل اقتصادی اپل قرار نمی‌گیرد.

همانطور که ذکر شد، گوشی اقتصادی آیفون SE 4 برای عرضه در بهار سال آینده برنامه‌ریزی شده و احتمال می‌رود که قیمتی برابر با 500 دلار داشته باشد. از سایر جزئیات احتمالی این گوشی می‌توان به صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED، پورت USB-C، یک دوربین 48 مگاپیکسلی، قابلیت فیس ای‌دی و… اشاره کرد. با نزدیک‌تر شدن به تاریخ انتشار گوشی، جزئیات قابل اعتماد بیشتری از آن به بیرون درز خواهد کرد پس توصیه می‌کنیم اگر از علاقمندان به این محصول هستید، برای دریافت اخبار موثق در مورد آن، کمی بیشتر منتظر بمانید.