معمولا داغ شدن گوشی‌ باعث کاهش کارایی دستگاه می‌شود و این موضوع در فصل تابستان به معضل بزرگ‌تری تبدیل می‌شود. در ادامه روش‌های مختلفی را برای خنک کردن آیفون‌ های اپل معرفی می‌کنیم.

درحالی‌که در آستانه فصل گرم تابستان هستیم خنک نگه داشتن دستگاه‌های الکترونیکی نظیر آیفون کار بسیار دشواری است. به‌همین منظور، کمپانی اپل سیستم هشدار دما در سیستم‌عامل آی او اس را تعبیه کرد تا در صورت داغ شدن بیش از حد گوشی به کاربران هشدار دهد تا اقدامات لازم برای خنک کردن آیفون‌ خود را انجام دهند.

براساس اطلاعاتی که اپل در اختیار کاربران گذاشته است، می‌توان گفت که آیفون‌ها در دمای ۳۲ تا ۹۵ درجه فارنهایت یا صفر تا ۳۵ درجه سانتیگراد بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند؛ اما هنگامی که کاربری با هشدار داغ شدن بیش از حد «Overheating» رو‌به‌رو می‌شود باید تمامی برنامه‌های در حال اجرا را بسته و فعالیت خود را قطع کند.

برای خنک کردن آیفون‌ راه‌کارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید با یک جست‌وجوی سریع در گوگل به آن‌ها دسترسی داشته باشید؛ اما در ادامه قصد داریم به بررسی روش‌های اختصاصی اپل برای محافظت از آیفون‌ها بپردازیم که اخیرا توسط این شرکت منتشر شده است.

ساده‌ترین روش برای پایین نگه داشتن دمای آیفون این است که برای مدت‌زمان طولانی زیر نور مستقیم خورشید از آن‌ها استفاده نکنید. گوشی‌های آیفون از فن خنک کننده بهره‌مند نیستند، بنابراین تابش نور خورشید باعث می‌شود گوشی در دستان‌تان بسیار داغ شود. همچنین، زمانی‌که نور خورشید به‌صورت مستقیم به صفحه‌نمایش دستگاه می‌تابد سطح روشنایی آیفون به حداکثر توان می‌رسد که باعث دا‌غ‌تر شدن آن می‌شود.

البته چک کردن پیام‌ها یا عوض کردن آهنگ‌ها زیر نور خورشید نمی‌تواند به گوشی شما آسیبی بزند؛ با این حال توصیه می‌کنیم که بیشتر از ۵ دقیقه از گوشی خود در هر شرایطی زیر تابش مستقیم خورشید استفاده نکنید.

از دیگر عواملی که می‌تواند به آیفون شما آسیب برساند می‌توان به انجام بازی‌های گرافیکی سطح بالا به‌‌طور مستمر اشاره کرد؛ این دسته بازی‌ها انرژی زیادی از دستگاه می‌گیرند که می‌تواند باعث کاهش عمر باتری و داغ شدن آیفون شوند. علاوه‌بر این، انجام چنین کاری زیر نور مستقیم خورشید می‌تواند بسیار خطرناک و عامل خسارات جبران‌ناپذیر به گوشی شما شود.

با‌این‌حال، فعال‌سازی حالت بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌تواند از خطرات احتمالی داغ شدن آیفون در اثر پردازش‌های سنگین گرافیکی یا روشن ماندن صفحه‌نمایش زیر نور خورشید بکاهد. برای فعال کردن این گزینه از روش زیر استفاده کنید:

  •  Settings > Control Center > Customize Controls > Low Power Mode
بهینه سازی باتری گوشی ایفون

به‌نقل از نشریه Protect Your Bubble به سردبیری جیمز براون، دو روش برای خنک کردن آیفون وجود دارند که نباید در هیچ‌ شرایطی از آن‌ها استفاده کنید.

براون می‌گوید: «اگر آیفون شما از بالاترین گواهی مقاومت در برابر آب بهره‌مند است، باز هم نباید گوشی خود را برای خنک‌‌سازی درون آب فرو کنید». وی در ادامه افزود از قرار دادن آیفون درون یخچال یا فریزر نیز بپرهیزید، چراکه این کار باعث می‌شود اجزا درونی گوشی در دراز مدت آسیب ببنیند.

کمپانی اپل توصیه می‌کند که برای کاهش دمای آیفون از تنها یک روش ساده استفاده کنید؛ این شرکت اعلام کرد در صورتی داغی بیش از اندازه گوشی خود را خاموش کرده و در محیطی خنک و به‌دور از نور خورشید نگه دارید تا دمای دستگاه کاهش یابد.

برای مثال، پس از خاموش کردن دستگاه می‌توانید آن را کنار یک فن خنک‌کننده یا روی سطوح سنگی و سرامیکی قرار دهید که به فرآیند کاهش دما کمک کند.

اخبار مرتبط: هزینه تعویض باتری گوشی‌های آیفون چقدر است؟