به گزارش بلومرگ، اپل شرکت مونتاژ قطعات دیگری را به فهرست تولید کننده‌های آیفون ۱۴ خود در هند اضافه کرده است و از این رو می‌توان گفت که تولید آیفون در هند جدی‌تر از گذشته شده است.

پیش‌تر مونتاژ آیفون‌های خود را تنها درون هند انجام می‌داد. اما اکنون این شرکت تصمیم به ایجاد پایگاه‌ها مونتاژ خود در خارج از چین گرفته است و هند یکی از کشورهای میزبان این تصمیم اپل است.

شرکت تایوانی Pegatron، سازنده قراردادی آیفون است که قرار است بعد از شرکت Foxconn، تولید آیفون در هند را آغاز کند. پیش‌تر شرکت فاکسکان در شهریور ماه تولید آیفون در این کشور را آغاز کرده بود و اکنون با این تصمیم جدید اپل، Pegatron دومین تولید کننده آیفون در هند است.

مونتاژ کننده‌های تایوانی اپل مانند Foxconn، Wistron و Pegatron، کارخانه‌های تولیدی خود را در هند بنا کرده‌اند و مانند آیفون‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۳، آیفون ۱۴ نیز قرار است توسط این تولید کننده‌ها اکنون در هند تولید شود و از این رو سهم چین از تولید آیفون‌های اپل روز بهروز کمتر از گذشته می‌شود.

تولید آیفون ۱۴ در هند

صادرات آیفون از هند از فروردین ماه ۱۴۰۱ تا ۵ ماه بعد به یک میلیارد دلار رسیده است. البته در مقایسه با میزان تولید آیفون در چین، این عدد اندک است. اما میزان آیفون‌های تولید شدهدر هند، تمایل اپل برای سرمایه گذاری در هند به عنوان جایگزینی در صنعت مونتاژ آیفون را نشان می‌دهد.

پس از قرنطینه شدن شهر Zhengzhou که کارخانه اصلی فاکسکان درون این شهر قرار دارد، این شرکت تحت تأثیرمحدودیت‌های سخت‌گیرانه قرار گرفت و با توجه حضور ۲۰۰۰۰۰ کارمند درون این کارخانه، اپل بیشتر به تنوع بخشیدن در خطوط تولید خود فکر کرد.

پس از انتقال کارخانه‌های تولید آیفون به خارج از چین، تأثیرات منفی به زنجیره تأمین این گوشی‌های کمتر می‌شود. البته این کار زمان بر است. همان طور که نشریه بلومرگ نیز گزارش داده است که انتقال تنها ۱۰ درصد از خط تولید اپل به خارج از هند، باعث حدود ۸ سال طول می‌کشد. این در حالی است که اکنون ۹۸ درصد آیفون‌هادر چین تولید می‌شود.

چند روز پیش خبر توقف تولید آیفون 14 پلاس منتشر شد که خبر قابل توجهی بود. نظر شما درباره تولید محصولات اپل در هند و انتقال خط تولید آن از چین به دیگر کشورها چیست؟ آیا با این تصمیم اپل موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.