هزینه تعویض باتری آیفون یکی از مواردی است که همواره ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول می‌کند چرا که موبایل‌های اپل در رده‌ گران‌ترین گوشی‌های بازار قرار دارند.

باتری گوشی‌های آیفون همانند سایر گوشی‌ها به‌مرور زمان قابلیت خود را از دست می‌دهند و کاربران باید هزینه‌های گزافی را برای تعویض بپردازند.

باتری‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای هر دستگاه الکترونیکی هستند که با گذشت زمان قابلیت‌های خود را از دست داده و غیر قابل استفاده می‌شوند؛ باتری‌های لیتیومی که در ساخت گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد از این قاعده مستثتا نیستند و گاهی اوقات مصرف‌کنندگان به‌خصوص کاربران گوشی‌های آیفون باید هزینه‌های زیادی را برای تعویض باتری متحمل شوند.

طبق آمار پایگاه خبری استاتیستا، طی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳ فروش گوشی‌های آیفون به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسیده که این کمپانی را در صدر سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد. مطالعات حاکی از آن است که کاهش عملکرد باتری‌های لیتیوم یونی امری طبیعی است که همه کاربران دیر یا زود با آن مواجه می‌شوند؛ اما شایعات تایید می‌کنند که آیفون‌ها به قابلیتی مجهز می‌شوند که نشان می‌دهد چه زمانی گوشی شما نیاز به تعویض باتری دارد.

تعویض باتری آیفون

برای تعویض اجزای مهم گوشی‌های هوشمند نظیر باتری، باید به متخصصان مراجعه کرد تا در کمترین زمان و بدون آسیب به سایر اجزای حساس گوشی، فرآیند تعویض باتری انجام شود. اما لازم به‌‌ذکر است که آیفون از حساسیت بیشتری نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند برخوردار هستند، بنابراین تعویض باتری با هزینه‌های بسیار بالا انجام می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم هزینه تعویض باتری برای مدل‌های جدید آیفون بیشتر است. به‌عنوان مثال، تعویض باتری سری آیفون ۱۴ حدود ۱۰۰ دلار هزینه دارد و مدل‌های قدیمی‌تری نظیر آیفون ۱۱، ۱۲ و ۱۳ حدود ۹۰ دلار هزینه خواهد داشت. علاوه‌بر این، دارندگان نسخه‌های آیفون ۶، ۷، ۸ و نسل اقتصادی SE نیز متحمل پرداخت ۷۰ دلار هزینه برای تعویض باتری می‌شوند.

در فرآیند تهیه باتری یا سایر قطعات برخی گوشی‌های قدیمی، خرید یک دستگاه جایگزین می‌تواند مقرون به‌صرفه‌تر باشد. اما گوشی‌های آیفون از هزینه‌های بالایی برخوردار هستند و تعویض باتری باید توسط نمایندگی‌های مجاز و شرکت گارانتی‌کننده انجام شود تا خسارتی گریبان‌گیر کاربر نشود.

اخبار مرتبط: آیفون ۱۴ پرو بخریم یا منتظر ۱۵ پرو بمانیم