طبق گزارش‌ها، آیفون 17 اسلیم به نمایشگر 6.55 اینچی مجهز خواهد شد که این مدل به‌عنوان جایگزینی برای مدل پلاس در نظر گرفته شده است.

با اینکه 2024 احتمالا سال معرفی آیفون 16 است، اما تحلیلگر نام‌آشنای حوزه فناوری، راس‌یانگ خبر داده است که اپل در سال 2025 مدل پلاس را کنار گذاشته و آیفون 17 اسلیم را معرفی می‌کند. براساس گزارش یانگ، آیفون 17 اسلیم مجهز به نمایشگر 6.55 اینچی خواهد بود. این در مقایسه با نمایشگر 6.69 اینچی آیفون 15 پلاس، نشان‌دهنده کاهش ابعاد است. تحلیلگران معتقدند که جایگزینی آیفون 17 پلاس با مدل اسلیم که به نمایشگر 6.55 اینچی مجهز است، به منظور ایجاد تمایز بیشتر بین این مدل با سایر مدل‌های سری آیفون 17 انجام شده است. این تمایز به‌خصوص در‌مقایسه‌با مدل پایه با نمایشگر کوچک‌تر و مدل Pro Max با نمایشگر بزرگ‌تر، مشهود خواهد بود.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سری آیفون 17 تنوع بیشتر در اندازه نمایشگر خواهد داشت. این تنوع، تمایز واضح‌تری بین مدل‌های مختلف ایجاد کرده و به کاربران امکان می‌دهد تا آیفون متناسب با نیازها و ترجیحات خود را انتخاب کنند. برای مقایسه، آیفون 15 پلاس فعلی دارای نمایشگری 6.7 اینچی است. کاهش 0.15 اینچی در اندازه نمایشگر، ظاهری باریک‌تر به آیفون 17 اسلیم خواهد داد و احتمالا آن را به مدلی محبوب در بین کاربرانی که به‌دنبال دستگاهی جمع و جورتر هستند، تبدیل خواهد کرد.

آیفون 17

آیفون 17 پرو و پرو مکس احتمالاً به نمایشگرهای بزرگ‌تر مجهز خواهند شد. درحال‌حاضر، آیفون‌های 15 و 15 پرو به نمایشگرهای 6.12 اینچی مجهز هستند، درحالی‌که مدل‌های پلاس و پرو مکس، نمایشگرهای 6.69 اینچی دارند. براین اساس ارائه نمایشگرهای بزرگ‌تر در مدل‌های گران‌تر منطقی به‌نظر می‌رسد.

این موضوع با توجه به گزارش‌های مربوط به سری آیفون 17 اهمیت پیدا می‌کند. طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد مدل پلاس را با مدل اسلیم با نمایشگر کمی کوچک‌تر یعنی 6.55 اینچ جایگزین کند، در‌حالی‌که مدل‌های پرو و پرو مکس احتمالا نمایشگرهای بزرگ‌تری خواهند داشت. این تغییر باعث ایجاد فاصله بیشتر بین مدل‌های معمولی و حرفه‌ای می‌شود. بنابراین، کاربرانی که صرفاً به‌دنبال نمایشگر بزرگ‌تر هستند، ممکن است مجبور شوند هزینه بیشتری برای مدل‌های پرو یا پرو مکس پرداخت کنند، در حالی‌که به امکانات اضافی این مدل‌ها نیازی ندارند.

تمام صحبت‌هایی که در مورد نمایشگرهای بزرگ‌تر و مدل اسلیم شده است، مربوط به آیفون 17 است، انتظار می‌رود آیفون 17 در سپتامبر سال 2025 معرفی شود. همچنین اگر به‌دنبال نمایشگر بزرگ در سری آیفون 16 هستید، احتمالا ناامید نخواهید شد آیفون 16 پلاس همچنان به نمایشگر بزرگ مجهز خواهد بود. عرضه سری آیفون 17 تا سال 2025 فاصله زیادی دارد و تا آن زمان ممکن است تغییرات زیادی در برنامه‌ها و مشخصات نهایی رخ دهد. بنابراین، بهتر است منتظر خبرهای رسمی از سوی اپل باشیم تا اطلاعات دقیق و قابل اعتمادی در مورد آیفون 17 دریافت کنیم.

اخبار مرتبط: