یک منبع خبری تایید کرد دوربین سلفی سری آیفون 17 با رزولوشن 24 مگاپیکسلی با فناوری 6 لایه ساخته می‌شود.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، اپل روی آماده‌سازی سری جدید آیفون 16 کار می‌کند تا بتواند برای ماه آینده از آن رونمایی کند. باوجو‌داین، برخی افشاگری‌ها مدل‌های آیفون 17 آغاز شده‌ است. برای‌مثال، مدل‌های آیفون 17 و آیفون 17 پرو قرار است با دوربین‌های سلفی بهبودیافته و رزولوشن 24 مگاپیکسلی عرضه شوند. باتوجه‌به تغییرات طراحی که بخشی از این مجموعه خواهد بود، مدل‌های آیفون 2025 به‌روزرسانی‌های قابل توجهی نسبت‌به مدل‌های قبلی خواهند داشت.

تحلیلگر برجسته، جف پو، در یادداشت‌های تحقیقاتی بیان می‌کند که هر چهار مدل آیفون 17، شامل مدل‌های استاندارد و مدل‌های پرو با دوربین‌های سلفی 24 مگاپیکسلی ارتقا یافته عرضه خواهند شد. همچنین، تایید کرد دوربین سلفی از شش لایه لنز پلاستیکی تشکیل می‌شود و درمقایسه‌با سری آیفون 15 که یک دوربین 12 مگاپیکسلی با پنج لنز پلاستیکی است؛ قدرت بیشتری خواهد داشت؛ این امر به مدل‌های آیفون 17 یک پیشرفت قابل‌توجه در کیفیت عکس‌ها و ویدئوها می‌دهد که به‌مراتب فراتر از استانداردهای مدل‌های فعلی آیفون 15 و مدل‌های جدید آیفون 16 خواهد بود.

iphone-17

البته پیش‌ازاین، جزئیاتی درخصوص مشخصات دوربین سلفی سری آیفون 17 و ارتقا آن ازسوی مینگ‌چی کو شنیده شده بود. تحلیلگر معتبر چینی می‌گوید حداقل یک مدل از آیفون 17 با یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی با یک لنز شش قطعه‌ای عرضه خواهد شد؛ به‌این‌معنی که ارتقای دوربین از مدت‌ها پیش و از منابع متعدد تایید شده‌است. بااینحال، هیچ گونه اطلاعات دقیقی در مورد سخت‌افزار یا مشخصات دقیق دوربین وجود ندارد.

علاوه‌براین، کو براین‌باور است که لنز جدید 24 مگاپیکسلی در آیفون 17 به‌صورت قابل‌توجهی کیفیت تصویر را درمقایسه‌با رقبا و مدل‌های فعلی آیفون بهبود می‌بخشد.‌ به‌نظر می‌رسد با یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی، کاربران قادر خواهند بود عکس‌ها را بدون تحریف کیفیت تصویر برش دهند و هر عنصر لنز به‌گونه‌ای طراحی شده که نتایج را واضح‌تر و دقیق‌تر کند.

انتظار می‌رود اپل سری آیفون 17 را در سپتامبر سال آینده با طیف گسترده‌ای از تغییرات در مدل‌های آیفون 17 و آیفون 17 پرو معرفی کند. همچنین، غول کوپرتینو قصد دارد از مدل جدید آیفون 17 اسلیم رونمایی کند، اما قطعات داخلی همتراز با مدل‌های استاندارد یا آیفون SE 4 عرضه خواهد شد. مدل اسلیم با قیمت بالاتری عرضه شد خواهد شد، چراکه فناوری مورد استفاده برای طراحی و باریک‌تر کردن این نسخه هزینه‌های زیادی را به‌همراه دارد.