آیفون 17 پرو مکس، با ترکیب قدرتمندترین چیپست، بیشترین رم و پیشرفته‌ترین سیستم خنک‌کننده، استاندارد جدیدی برای گوشی‌های هوشمند تعیین می‌کند.

براساس گزارش‌های اخیر، نسل جدید آیفون‌ها، یعنی سری 17، نسبت به مدل‌های پیشین، یعنی سری 16، از ارتقاء قابل‌توجهی برخوردار خواهد بود. دلیل اصلی این ارتقاء، بهبود عملکرد هوش مصنوعی در این دستگاه‌ها است که به لطف افزایش حافظه رم به 12 گیگابایت محقق می‌شود. بااین‌حال، تحلیلگران معتقدند که این ارتقاء حافظه به‌صورت انحصاری برای مدل پرو مکس در نظر گرفته شده است و سایر مدل‌های این سری همچنان از 8 گیگابایت رم بهره‌مند خواهند بود. بااین‌وجود، تمامی مدل‌های سری 17 به سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌تری مجهز خواهند شد تا از عملکرد پایدار دستگاه در شرایط مختلف اطمینان حاصل شود.

براساس پیش‌بینی‌های اخیر، شرکت اپل قصد دارد با تجهیز مدل‌های مختلف آیفون 17 به سخت‌افزارهای متفاوت، تفاوت‌های عملکردی چشمگیری میان آن‌ها ایجاد کند. به گفته مینگ-چی کوو، تحلیلگر برجسته صنعت، مدل‌های استاندارد آیفون 17 و آیفون 17 ایر با 8 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهند شد. در مقابل، مدل حرفه‌ای‌تر و گران‌قیمت‌تر، یعنی آیفون 17 پرو مکس، به 12 گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد شد تا عملکرد به مراتب بالاتری را ارائه دهد. همچنین، گزارش‌ها حاکی‌ازآن است که اپل درحال توسعه طراحی بسیار باریکی برای آیفون 17 پرو مکس است.

 غول جدید اپل

براساس گزارش‌ها، شرکت اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای را برای مدل پرو مکس سری آیفون 17 در نظر گرفته است. این ویژگی‌ها به رم بالاتری نیاز دارند و به همین دلیل، مدل پرو مکس به 12 گیگابایت رم مجهز خواهد شد. در مقابل، مدل‌های استاندارد این سری و همچنین آیفون SE 4 که قرار است در سال آینده معرفی شود، به 8 گیگابایت رم بسنده خواهند کرد.

علاوه‌بر رم بیشتر، آیفون 17 پرو مکس به سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌تری نیز مجهز شده است تا بتواند از پس پردازش‌های سنگین‌تر برآید. این سیستم خنک‌کننده ترکیبی از فناوری محفظه بخار و ورق‌های گرافیت است و باعث بهبود قابل‌توجه عملکرد دستگاه می‌شود، حتی اگر از همان تراشه A19 Pro استفاده کند.

بر اساس اطلاعات موجود، مدل‌های استاندارد از جمله آیفون 17 پرو 6.3 اینچی، فقط دارای ورق‌های گرافیت خواهند بود، نه محفظه بخار. در مقابل، مدل پرو مکس از سیستم خنک‌کننده پیشرفته‌تری با فناوری محفظه بخار استفاده خواهد کرد. این تفاوت در سیستم خنک‌کننده به معنای عملکرد بهتر و پایدارتر مدل پرو مکس در مقایسه با سایر مدل‌ها است.

باتوجه به سهم بالای فروش مدل پرو مکس در بازار، اپل تلاش می‌کند تا با ارائه ویژگی‌های متمایز، این مدل را از سایر محصولاتش جدا کند. افزایش حافظه رم به 12 گیگابایت در مدل پرو مکس، امکان اجرای همزمان چندین برنامه و انجام وظایف پیچیده را به صورت روان فراهم می‌کند. این افزایش حافظه رم، این پرسش را مطرح می‌کند که آیا اپل در آینده نزدیک ویژگی تقسیم صفحه را به سیستم عامل iOS اضافه خواهد کرد یا خیر. به‌نظرمی‌رسد تفاوت 4 گیگابایتی رم بین مدل پرو مکس و سایر مدل‌ها، تفاوت محسوسی را در عملکرد این دستگاه‌ها ایجاد کند.