آیفون 16 و آیفون 16 پلاس با پشتیبانی از پورت USB 2 سرعت شارژ و انتقال داده بسیار محدودی مانند نسل‌های گذشته خواهد داشت.

پورت USB-C به‌دلیل سازگاری با دستگاه‌های مختلف و سرعت پردازش و انتقال داده‌ی بالاتر، درحال‌حاضر یک پورت پرکاربرد در صنعت موبایل محسوب می‌شود. ازاین‌سو، اپل به آرامی درحال تغییر از پورت لایتنینگ به استانداردهای جدیدتر برای شارژ و انتقال داده است. درواقع، چنین تغییراتی را می‌توان در زمان عرضه سری آیفون 15 مشاهده کرد و اکنون در مدل‌های آیفون 16 و 16 پرو نیز ادامه دارد. غول فناوری ساکن کوپرتینو از نظر پورت فیزیکی تغییر کرده، اما سرعت شارژ در مدل‌های جدیدتر همچنان یکسان باقی مانده است.

رویداد «It’s Glowtime» از برخی محصولات اصلی رونمایی کرد، و سری آیفون 16 در مرکز توجه کاربرانی قرار داشت که به به‌روزرسانی‌های مدل‌های جدید چشم دوخته بودند. اپل در صحبت در مورد جدیدترین سری آیفون 16، به تغییر از استاندارد لایتنینگ به پورت USB-C در تمام نسخه‌های جدید اشاره کرد. با‌این‌حال، وقتی صحبت از سرعت شارژ و انتقال داده شد، اپل هیچ‌گونه توضیحی دراین‌خصوص نداد.

پورت شارژ USB 2 آیفون 16

اپل ضمن اشاره به ارتقاها، درخصوص سرعت‌های بالاتر USB 3 که با تراشه A18 Pro ارائه می‌شوند، صحبت کرد. بینندگان به‌دلیل عدم شفافیت، تصور می‌کردند که این کمپانی درحال برجسته کردن بهبودی نسبت‌به تراشه A17 Pro سال گذشته است. درواقع، این یک مقایسه بین تراشه A18 Pro که در مدل‌های پرو و استاندارد آیفون 16 بود. آیفون 16 و آیفون 16 پلاس همچنان دارای پورت شارژ USB 2 مشابه مدل قبلی خود، تا 480 مگابایت‌برثانیه هستند، درحالی‌که آیفون 16 پرو و پرو مکس از فناوری USB 3 بهره می‌برند که تا 10 گیگابایت‌برثانیه سرعت دارد.

ارائه‌ی اپل در مورد سرعت‌های انتقال، این تصور را ایجاد کرد که یک ارتقاء صورت گرفته است، اما اساساً بر تفاوت بین مدل‌های Pro و غیر Pro تأکید داشت. وقتی مشخصات فنی مدل جدید را می‌بینید، می‌توانید تأیید کنید که هیچ تغییری در سرعت انتقال داده پورت USB-C ایجاد نشده است. اپل همچنان پورت USB-C را به دستگاه‌های دیگر می‌آورد و با ادامه این روند، می‌توانیم شاهد پیشرفت‌های عظیمی در اتصال و سرعت انتقال باشیم.