با در دسترس قرار گرفتن مدلی تبلیغاتی، امروز شاهد مقایسه ظاهری آیفون 16 پرو و آیفون 15 پرو و بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌هایشان هستیم.

سری آیفون 16 به صورت رسمی از تاریخ 20 سپتامبر (30 شهریور) به صورت عمومی عرضه و در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. در مقایسه ظاهری آیفون 16 پرو و آیفون 15 پرو، می‌بینیم که دو پرچم‌دار اپل، به غیر از برخی تفاوت‌های جزئی، عملاً از لحاظ ظاهری شباهتی غیرقابل انکار به یکدیگر دارند. پس اگر از دارندگان آیفون 15 پرو هستید و به طراحی و تغییرات ظاهری بیشتر از هرچیزی اهمیت می‌دهید، باید بگوییم که ارتقا به آیفون 16 پرو غیرمنطقی و بی‌حاصل خواهد بود.

کاربری به نام Majin Bu موفق شد به نسخه‌ای تبلیغاتی از آیفون 16 پرو دسترسی داشته باشد و ویدئویی از مقایسه آن با آیفوم 15 پرو در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به اشتراک بگذارد. یکی از تغییرات واضح، افزایش اندازه صفحه نمایش است. در آیفون 16 پرو، اپل بالاخره صفحه نمایش را از 6.1 اینچ به 6.3 اینچ افزایش داده است. با این حال، حتی این فرق نیز از برخی زوایا دیده نمی‌شود و شباهت‌های این دو دستگاه است که به چشم می‌خورد. احتمال می‌رود که اپل در مدل جدید، از قابلیت Border Reduction Structure استفاده کرده باشد زیرا حاشیه‌های آیفومن 16 پرو حدود 40 درصد کمتر از 15 پرو هستند.

مقایسه ظاهری آیفون 16 پرو و آیفون 15 پرو

تکنولوژی Border Reduction Structure به اپل اجازه داده که اندازه صفحه نمایش را در مدل‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس بزرگ‌تر از نسل قبل کند اما معماری خاص آن، تقریباً تفاوتی بین این دو مدل با نسل قبل خود به جا نگذاشته است. ساده‌تر بگوییم، آیفون‌های جدید اپل، علی‌رغم بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش، همچنان هم اندازه نسل قبلی خود به نظر می‌رسند. یکی دیگر از تغییرات ظاهری که در مقایسه ظاهری آیفون 16 پرو و 15 پرو به چشم می‌خورد، بزرگ‌تر شدن قسمت دوربین‌هاست. علاوه بر آن، دکمه Camera Control نیز تغییری واضح است که فضای زیادی از قاب تیتانیومی پرچم‌دار جدید اپل را اشغال کرده است.

بسیاری از گزارشات تاکید دارند که امسال، شرکت اپل توجه چندانی به تغییر طراحی نکرده بلکه سعی در حل سه مشکل بزرگ که در آیفون 15 پرو بارها گزارش شد، کرده است. این سه مشکل شامل داغ شدن، عمر کم باتری و نبود دکمه‌ای برای کنترل قابلیت‌های دوربین بودند. متاسفانه حل این مشکلات باعث جلب نظر کاربران به آیفون‌های جدید نشده زیرا آمار پیش خرید آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس نسبت به مدل سال‌های گذشته، با کاهشی 12.7 درصدی مواجه بوده است. به نظر می‌رسد امسال، محبوبیت متعلق به آیفون 16 پلاس باشد زیرا این مدل افزایش پیش خرید 48 درصدی در مقایسه با آیفون 15 پلاس سال گذشته تجربه کرده است! امسال تغییراتی که اپل در آیفون 16 و آیفون 16 پلاس اعمال کرد، در کنار قیمتی به صرفه، باعث شده این دو مدل نسبت به نسخه‌های پرو طرفدار بیشتری داشته باشند و برای بسیاری از مشتریان، از نظر اقتصادی نیز به عنوان گزینه‌ای بهتر و کامل‌تر جلوه کنند.