به‌نقل از یک افشاگر چینی، احتمالا کمپانی اپل قصد دارد از نوار پانچ هول برای سنسور سلفی در سری آیفون ۱۶ پرو استفاده کند، اما قابلیت Face ID باید با فناوری زیر صفحه‌نمایش تولید شود.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی اپل از فناوری داینامیک آیلند با سری آیفون ۱۴ رونمایی کرد که با استقبال فراوان کاربران در سراسر جهان روبه‌رو شد؛ پس‌ازگذشت یک سال، مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ از آن برخوردار شدند تا کاربران بیشتری از این ویژگی بهره‌مند شوند. با نگاه به گذشته غول فناوری کوپرتینو، می‌توان گفت تا سال‌های آینده هیچ‌گونه تغییری در داینامیک آیلند ایجاد نمی‌شود؛ باوجوداین، یک افشاگر چینی معروف در شبکه اجتماعی توییتر X از کانسپت اولیه سری آیفون ۱۶ پرو با نوار پانچ هول رونمایی کرد که نشان می‌دهد سازنده آمریکایی قصد دارد نسل آینده را با طراحی مشابه گوشی‌های اندرویدی تولید کند.

کمپانی‌های بزرگ مانند اپل و سامسونگ همیشه کانسپت‌های اولیه یا نمونه‌های مهندسی را ارائه می‌کنند؛ سپس بررسی‌ها و آزمایش‌های متعددی روی آن‌ها صورت می‌گیرد تا متخصصان تصمیم بگیرند چنین طراحی قابلیت اجرا را دارد یا آنکه باید به‌سراغ کانسپت‌های جدیدتر بروند یا حتی طراحی‌های قبلی را روی نسل جدید اجرا کنند. درهمین‌راستا، افشاگر برجسته چینی، Majin Bu، به‌نقل از منابع داخلی، اظهار کرد اپل کانسپتی را برای آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس آزمایش می‌کند که از پانچ هول برخوردار است و سنسور سلفی درون آن قرار می‌گیرد.

آیفون 16 پرو با پانچ هول

طی سال‌های اخیر، گوشی‌های هوشمند اندرویدی با فناوری پانچ هول تولید می‌شوند که از استقبال فراوان کاربران برخوردار است؛ تقریبا می‌توان گفت بیشتر تولیدکنندگان مانند شیائومی، سامسونگ، هواوی و وان‌پلاس از آن استفاده می‌کنند. همچنین، استفاده از آن باعث می‌شود نسبت صفحه‌نمایش و بدنه دستگاه افزایش یابد و تجربه کاربری تمام صفحه‌ای دراختیار کاربران قرار بگیرد. بااین‌حال، باید گفت اندروید‌ی‌ها از Face ID استفاده نمی‌کنند، اما اپل برای به‌کارگیری پانچ هول، باید Face ID را با فناوری زیر نمایشگر تولید کند تا با مشکل فنی مواجه نشود.

علاوه‌براین، باید اشاره کنیم غول فناوری کوپرتینو تنها سازنده مشهور دنیا گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که با استفاده از مجموعه بزرگ سخت‌افزاری مانند اسکنر مادون قرمز، پروژکتورهای نقطه‌ای و موارد دیگر امکان تشخیص چهرا را در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم می‌سازد. برهمین‌اساس، اگر فرضیه‌ها درست باشد و سال آینده پانچ هول وارد گوشی‌های آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس شود، احتمالا تمام سنسورهای زیر نمایشگر کیفیت‌شان را ازدست می‌دهند و دیگر شاهد درخشان بودن آیفون‌ها نخواهیم بود؛ همچنین این موضوع می‌تواند عملکرد Face ID را به‌خطر بی‌اندازد.

باوجود اظهارات Majin Bu در شبکه اجتماعی توییتر X، هیچ‌یک از کاربران متقاعد نشدند که کمپانی اپل چنین طراحی را برای سری آیفون ۱۶ پرو استفاده کند، چراکه می‌تواند به‌صورت بالقوه‌ باعث ناامیدی کاربران و کاهش فروش قابل‌توجه در گوشی‌های آیفون شود. همچنین، شخص ماجین بو می‌گوید احتمالا نوار پانچ هول برای سنسور سلفی آیفون ۱۷ پرو و آیفون ۱۷ پرو مکس در سال ۲۰۱۷ میلادی مورد استفاده قرار بگیرد. ازسوی‌دیگر، راس یانگ، بنیانگذار و مدیرعامل کمپانی Display Supply Chain Consultants اظهار کرد هیچ‌گونه تغییری در پنل‌‌های آیفون در سال‌های آینده شاهد نخواهیم بود

اخبار مرتبط: