به‌نقل از یک افشاگر معروف چینی، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس از رنگ‌بندی جدیدی برخوردار می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Desert Titanium اشاره کرد که شباهت زیادی به رنگ طلایی دارد.

براساس آخرین اخبار و شایعات، کمپانی اپل روی توسعه سری آیفون 16 با تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌همراه زبان طراحی کار می‌کند تا یک جهش بسیار عظیم را در نسل جدید گوشی‌های پرچمدارش به‌ارمغان بیاورد. به‌عنوان‌مثال، آیفون 16 پایه و آیفون 16 پلاس با طراحی دوربین عمودی‌شکل معرفی می‌شوند که برای آخرین‌بار در مدل‌های پایه سری آیفون 12 مورد استفاده قرار گرفت. همچنین، چندین بهبود سخت‌افزاری دیگر به‌همراه مولد هوش مصنوعی برای تقویت گوشی‌های آیفون 16 در دستور کار مدیران اپل قرار دارد، اما زبان طراحی و زیبایی‌شناختی نیز از اولویت‌های غول کوپرتینو محسوب می‌شود؛ بنابراین این کمپانی می‌خواهد دو رنگ‌بندی جدید را معرفی کند.

همان‌طورکه‌ می‌دانید، اپل با رونمایی از سری آیفون 15 پرو از فریم و بدنه تیتانیومی رونمایی کرد که حتی باوجود عملکرد نسبتا ضعیف در تست‌ها و آزمایش‌های مقاومتی توانست بازخورد مثبتی را ازسوی کاربران و کارشناسان دریافت کند. باوجوداین، سری آیفون 16 به‌عنوان دومین نسل نباید ضعف طراحی و استحکام داشته باشد؛ برهمین‌اساس، مهندسان غول کوپرتینو روی توسعه فریم تیتانیومی با مقاومت بیشتر به‌همراه دو رنگ‌بندی جدید برای آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس کار می‌کنند تا کاربران برای خرید آن‌ها وسوسه شوند. یکی از تکنیک‌های اپل برای افزایش فروش زیبایی و ظرافت ابرپرچمدارانش است که هرسال موفقیت‌های لازم را دراین بخش کسب می‌کند.

مشخصات آیفون 16پرو

افشاگر معروف چینی، Majin Bu، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X بیان کرد غول فناوری ساکن کوپرتینو روی دو رنگ‌بندی جدید برای مدل‌های آیفون 16 پرو کار می‌کند که جذابیت بسیار فوق‌العاده را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. به‌عنوان‌مثال، آیفون 16 پرو و پرو مکس با رنگ‌های Titanium Gray و Desert Titanium معرفی خواهند شد که می‌تواند استقبال گسترده‌ای را برای پرچمداران اپل به‌همراه داشته باشد. همان‌طورکه می‌دانید، رنگ طلایی در سری آیفون 15 پرو حذف شد، اما Desert Titanium هاله‌های مشابهی به طلایی خواهد داشت‌. ازسوی‌دیگر، Titanium Gray تقریبا مشابه رنگ Space Black لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو M3 خواهد بود که طرفداران به‌خصوص و زیادی دارد.

باید خاطرنشان کنیم، این اولین‌بار است که اطلاعاتی درخصوص رنگ‌بندی سری آیفون 16 پرو منتشر می‌شود، بنابراین می‌توان گفت جزئیات دقیق نیست و احتمالا در ماه‌های آینده دست‌خوش تغییرات و افشاگری‌های بیشتری می‌‌شود؛ بااین‌حال، افشاگر یادشده از سابقه بسیار خوبی برخوردار است و می‌توان به‌بخش زیادی از گفته‌های وی اعتماد کرد؛ ولی همواره تصمیم نهایی با کمپانی اپل خواهد بود و آن‌ها تصمیم می‌گیرند از چه رنگ و مشخصات سخت‌افزاری برای نسل آینده پرچمداران‌شان برای رقابت با گلکسی S24 Ultra استفاده کنند.

علاوه‌براین، کمپانی اپل روی توسعه دکمه جدیدی به‌نام کپچر فعالیت می‌کند که برای بهینه‌سازی سیستم دوربین و فیلمبرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته کارایی دقیق آن به‌صورت کامل مشخص نیست، اما باتوجه‌به اطلاعات اخیر می‌توان گفت مهندسان اپل برای طراحی آن در حاشیه‌های کناری سری آیفون 16 با مشکل اساسی روبه‌رو هستند، چراکه کناره‌های گوشی با دکمه‌های پاور، ولوم و اکشن اشغال شده‌است. برخی منابع می‌گویند نسخه داخلی ایالات متحده آمریکا به‌دلیل پشتیبانی از سیم‌کارت الکترونیکی نیازی به آنتن mmWave ندارند، بنابراین اپل می‌تواند با حذف آن دکمه کپچر را جایگزین کند، اما هنوز اطلاعاتی درخصوص نسخه جهانی با سیم‌کارت فیزیکی وجود ندارد.

اخبار مرتبط: