به‌نقل از یک تحلیلگر سرشناس حوزه فناوری، کمپانی اپل قصد دارد بهترین قابلیت‌های سخت‌افزاری و ویژگی‌های سیستم‌ دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس را در آیفون ۱۶ پرو دردسترس کاربران قرار دهد.

حدود یک ماه پیش، کمپانی اپل با برگزاری مراسمی با شکوه از سری آيفون ۱۵ به‌همراه ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا نسل دوم و اپل واچ سری ۹ رونمایی کرد که از قابلیت‌ها و نوآوری‌های خاصی بهره‌مند بودند. البته همان‌طورکه می‌دانید این نوآوری‌های پیشرفته تنها محدود به نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ خواهد بود و مدل‌های استاندارد تنها از قابلیت‌های پیشرفته نسل قبل بهره‌مند می‌شود. برای مثال، سنسور واید ۴۸ مگاپیکسلی، تراشه قدرت‌مند A16 بایونیک و داینامیک آیلند وارد نسخه پایه و پلاس شدند.

ازسوی‌دیگر، غول کوپرتینویی برای ایجاد وجه تمایز با مدل‌های استاندارد، قابلیت‌های جدیدی نظیر تراشه A17 Pro، فریم تیتانیومی و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو تتراپرسیم با زوم ۵ برابری را برای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس معرفی کرد که با استقبال گسترده کاربران مواجه است. همان‌طورکه درجریان هستید، امسال تنها نسخه پرو مکس به سنسور تتراپریسم با قابلیت زوم ۵ برابری مجهز است، اما انتظار می‌رود این ویژگی سال آینده برای نسخه آیفون ۱۶ پرو معرفی شود و کاربران بتوانند با هزینه کمتری از چنین سنسور پیشرفته‌ای بهره‌مند شوند.

ویژگی دوربین آیفون-۱۵

به‌نقل از یک تحلیلگر سرشناس مینگ-چی کو، غول فناوری ساکن کوپرتینو کالیفرنیا قصد دارد قابلیت‌های سنسور تتراپریسم با زوم ۵ برابری برای آیفون ۱۶ با ابعادی کوچک‌تر معرفی کند که ایده‌ای جالب و قابل‌توجه به‌شمار می‌رود. همچنین، این تحلیلگر باور دارد که سال آینده سیستم دوربین نسخه پرو و پرو مکس به‌صورت یکسان عرضه می‌شود و کاربران دیگر نگرانی بابت تفاوت‌ سنسورها نخواهند داشت؛ اما به‌نظر برخی کارشناسان اپل بدون شک برای فروش بیشتر آیفون ۱۶ پرو مکس ویژگی‌های بیشتری را معرفی می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به همگام‌سازی با عینک اپل ویژن پرو اشاره کرد.

براساس آخرین آمار، اولویت خرید کاربران برای آیفون ۱۵ پرو مکس پشتیبانی از سنسور تتراپرسیم به‌شمار می‌رود و به‌همین‌دلیل ترجیح می‌دهند با پرداخت حداقل ۲۰۰ دلار هزینه اضافی از چنین سنسوری با قابلیت‌های پیشرفته برخوردار شوند. بنابراین، سال آینده این احتمال وجود دارد که کاربران تنها با انتخاب ابعاد صفحه‌نمایش یا اضافه شدن قابلیت‌های جدید احتمالی آیفون ۱۶ پرو مکس اقدام به خرید یک دستگاه آیفون کنند. ازسوی‌دیگر، ظرفیت باتری ازجمله دلایلی محسوب می‌شود که کاربران نسخه بزرگ‌تر پرو مکس را به پرو ترجیح می‌دهند و این موضوع قطعا همیشه تفاوت‌هایی به‌دلیل سایز آيفون‌ها خواهد داشت و اپل نمی‌تواند کاری برای آن انجام دهد.

تاکنون درباره راه یافتن قابلیت‌های آیفون ۱۵ پرو مکس به آيفون ۱۶ پرو بودیم، اما باید به‌یاد داشته باشیم نسخه‌های پرو نسل فعلی از تراشه A17 Pro بهره می‌برند که از قابلیت‌های رایانشی و گرافیکی فوق‌العاده پیشرفته‌ای با پشتیبانی از رهگیری پرتوی بهره‌ می‌برند، اما به‌دلیل افزایش دمای شدید با شکایت‌های متعدد کاربران مواجه شد و تعدادی از فعالان حوزه فناوری بیان کردند مشکل اصلی از فریم تیتانیومی و تراشه A17 Pro است، اما اپل با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد مشکل از سیستم‌عامل iOS بوده و می‌تواند آن را با یک آپدیت نرم‌افزاری برطرف کند. درنهایت، اپل با انتشار نسخه iOS 17.0.3 توانست باگ‌های نرم‌افزاری را به‌طورکامل برطرف کند.

اخبار مرتبط: