گوشی‌های قدرتمند آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس حاشیه‌هایی بسیار باریک داشتند اما بر طبق شایعات منتشر شده، اپل قصد دارد پا را از این نیز فراتر بگذارد. این غول آمریکایی ظاهراً قصد دارد حاشیه‌های آیفون 16 پرو و پرو مکس را نسبت به سال قبل 40 درصد کاهش دهد!

اگر شرکت اپل بتواند حاشیه‌های آیفون 16 پرو و پرو مکس را به میزان 40 درصد کاهش دهد، می‌تواند به یکی از باورنکردنی‌ترین نسبت‌های صفحه به بدنه در این صنعت دست یابد. در گزارشی ذکر شد که گوشی‌های مذکور قرار است صفحه نمایش بزرگ‌تری داشته باشند و اگر این نمایشگرها با حاشیه‌هایی بسیار باریک نیز عرضه شوند، کار کردن با این گوشی‌ها را بسیار راحت‌تر از پیش کرده و همچنین باعث خوش‌دست بودنشان نیز خواهد شد.

طبق اخبار منتشر شده، آیفون 16 پرو قرار است از صفحه نمایش 6/3 اینچی و آیفون 16 پرو مکس از صفحه نمایش 6/9 اینچی استفاده می‌کند. بالاخره اپل پس از چندین سال تصمیم به تغییر در پنل‌های صفحه نمایش گرفته و آن را به طرز قابل توجهی بزرگ‌تر کرده است. در مورد حاشیه این دستگاه‌ها، کاربری به نام Setsuna Digital در شبکه اجتماعی Weibo ادعا کرد که اپل برای آیفون 16 پرو مکس اندازه 1/15 میلی‌متر را در نظر گرفته است! نسخه پرو نیز حاشیه‌ای در حد و اندازه 1/20 میلی‌متر خواهد داشت که باز هم به طرز باورنکردنی باریک است.

iPhone 16 Pro مشخصات

در این گزارش مشخص نشده است که تیم طراحی و مهندسین شرکت اپل چگونه و از چه طریقی توانسته‌اند حاشیه‌ها را تا حد زیادی باریک کنند اما گزارشی که چندی پیش منتشر شد، بر استفاده این غول آمریکایی از تکنولوژی Border Reduction Structure دلالت دارد و به نظر می‌رسد همین باعث کاهش حاشیه‌های آیفون 16 پرو و پرو مکس شده است. چندی پیش نیز خبری شنیده شد که اعلام می‌کرد اپل از تکنولوژی به نام LIPO استفاده می‌کند اما به نظر می‌رسد این موضوع رها شده و اپل حال تصمیم به کاهش حاشیه‌های خود با تکنولوژی جدید گرفته است.

مشخص نیست که استفاده از این تکنولوژی به دلیل هزینه و نیروی کار بالا باعث افزایش قیمت پایه آیفون 16 پرو و پرو مکس شود. با این حال، شایعات می‌گویند که مدل‌های اولیه این دو دستگاه قطعاً با افزایش قیمتی نسبت به سال گذشته مواجه خواهند بود. در هر صورت، این خبر را به دلیل شایعه بودن و نداشتن منبعی چندان معتبر نباید جدی گرفت و تا منتشر شدن اطلاعاتی دقیق باید منتظر بمانیم.

اخبار مرتبط: