یک تحلیلگر سرشناس حوزه محصولات اپل با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X اظهار کرد آیفون 16 پرو مکس با استفاده از فناوری جدید می‌تواند طول‌عمر باتری بیشتری داشته باشد.

به نظر می‌رسد اپل در حال آماده‌سازی یک جهش بزرگ در فناوری باتری آیفون 16 پرو مکس است. براساس توییت تحلیلگر مشهور اپل، مینگ-چی کو، آیفون 16 پرو مکس از باتری‌هایی با چگالی انرژی بالاتر بهره خواهد برد؛ به‌این‌معنی‌که باتری می‌تواند در همان حجم، انرژی بیشتری را ذخیره کند که منجر به افزایش قابل‌توجه عمر باتری می‌شود.

باطری آیفون 16

کمپانی Sunway Communication به‌عنوان تامین‌کننده اصلی این باتری‌های جدید معرفی شده است؛ این غول تکنولوژی پیش‌ازاین نیز در زنجیره تامین اپل حضور داشته و قطعاتی مانند آنتن‌ها را برای آیفون‌ها تولید کرده‌است. درحقیقت این امر می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا بدون نگرانی از تمام شدن شارژ، مدت‌زمان بیشتری از گوشی استفاده کنند. تحلیلگر چینی می‌گوید با افزایش چگالی انرژی، می‌توان باتری‌های کوچک‌تری را با همان ظرفیت تولید کرد؛ این امر به اپل اجازه می‌دهد تا آیفون 16 پرو مکس را با طراحی باریک‌تر و سبک‌تر تولید کند.

علاوه‌براین، باتری‌های با چگالی انرژی بالاتر معمولا عملکرد بهتری در دماهای مختلف دارند و می‌توانند جریان بیشتری را تأمین کنند؛ همچنین، چنین قابلیتی می‌تواند به بهبود عملکرد کلی آیفون 16 پرو مکس کمک کند.

باوجوداینکه هنوز اطلاعات رسمی ازسوی اپل منتشر نشده، اما این گزارش نشان می‌دهد که آیفون 16 پرو مکس می‌تواند با یک جهش بزرگ در فناوری باتری همراه باشد. چنین پیشرفتی می‌تواند به افزایش قابل‌توجه عمر باتری، طراحی باریک‌تر و عملکرد بهتر گوشی منجر شود. ازاین‌سو، باید منتظر ماند و دید اپل در رویداد معرفی آیفون‌های جدید در پاییز امسال، چه اطلاعات بیشتری را دراین‌زمینه منتشر خواهد کرد.