پیش‌بینی می‌شود آیفون 16 پرو مکس، با بیشترین میزان تولید در بین مدل‌های جدید آیفون، محبوب‌ترین انتخاب کاربران در سال جاری باشد.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد iPhone 16 Pro Max به‌دلیل تغییر تمرکز اپل از مدل‌های استاندارد به‌مدل‌های «Pro»، محبوب‌ترین دستگاه در بین محصولات جدید اپل در سال‌جاری خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود هر دو مدل «Pro» با وجود قیمت بالاتر، به‌لطف ویژگی‌های نوآورانه Apple Intelligence و اندازه‌های بزرگ‌تر صفحه نمایش، فروش بیشتری نسبت به‌مدل‌های استاندارد داشته باشند.

براساس گزارش جدید The Elec، اپل پیش‌بینی می‌کند میزان عرضه مدل‌های iPhone 16 Pro، که با مجموعه‌ای از تغییرات جدید همراه خواهد بود، از مدل‌های استاندارد بیشتر باشد. به‌طور معمول، مدل‌های «Pro» در مقایسه با مدل‌های اقتصادی‌تر، عملکرد فروش بالاتری دارند و به‌نظر می‌رسد امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت. آمار نشان می‌دهد کمپانی اپل در مجموع 90.1 میلیون دستگاه از سری iPhone 16 تولید خواهد کرد، که در این میان، مدل «Plus» با تنها 5.8 میلیون دستگاه، کمترین سهم را به‌خود اختصاص می‌دهد.

آیفون 16 استاندارد با اندازه 6.1 اینچ، 24.5 میلیون دستگاه و آیفون 16 پرو با اندازه کمی بزرگتر 6.3 اینچ، 26.5 میلیون دستگاه از کل تولید را به‌خود اختصاص خواهد داد. در این میان، آیفون 16 پرو مکس با تولید 33.2 میلیون دستگاه، بیشترین سهم تولید را از آن خود خواهد کرد و نشان‌دهنده تأکید اپل بر این مدل است که 37 درصد از کل تولید را تشکیل می‌دهد. در مقابل، آیفون 16 پلاس تنها 6 درصد از سهم کل تولید را به خود اختصاص می‌دهد.

تولید-ایفون-16-پرو-مکس

به‌طور کلی، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس با اختصاص 67 درصد از کل میزان تولید، محبوب‌ترین مدل‌ها در این سری جدید خواهند بود. این نسبت در مقایسه با مدل‌های «Pro» سال گذشته که 60 درصد از تولید را به خود اختصاص داده بودند، افزایش یافته است. پیش‌بینی‌ها براساس تولید لنزهای تتراپریسم توسط اپل برای مدل‌های «Pro» صورت گرفته و میی‌تواند با ظرفیت تولید نهایی تفاوت‌هایی داشته باشد.

بدون شک، مدل‌های «Pro» تمامی قابلیت‌ها و نوآوری‌های جدید اپل، از جمله ویژگی‌های پیشرفته «هوش مصنوعی اپل»، را در بر خواهند گرفت. عرضه قابلیت‌های اختصاصی هوش مصنوعی می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر فروش کلی آیفون 16 اپل داشته باشد. با وجود این، ویژگی‌های جدید در زمان عرضه اولیه در دسترس نخواهند بود، زیرا کمپانی اپل iOS 18.1 را برای آزمایش در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده‌است و احتمالاً در ماه اکتبر، چند هفته پس از عرضه آیفون 16، منتشر خواهد شد.

باوجوداین، نباید فراموش کرد آیفون 16 و مدل‌های «Pro» آن تغییرات چشمگیری در طراحی نداشته‌اند، که این امر نشان‌دهنده تثبیت نسبی بازار در طول سال‌ها است. اپل در حال کار بر روی یک نسخه فوق‌العاده باریک از آیفون 17 است، اما آیفون 17 سال آینده با قیمت بالاتری عرضه خواهد شد. باید منتظر ماند و دید بازار چگونه به‌سری آیفون 16 از نظر فروش پاسخ خواهد داد.