نتایج DxOMark نشان می‌دهد رقبای چینی مانند هواوی پیورا 70 اولترا از آیفون ۱۶ پرو مکس پیشی گرفتند.

ارزیابی‌های اخیر بنچمارک DxOMark نتایج شگفت‌انگیزی را برای آیفون ۱۶ پرو مکس در‌مقایسه‌با رقبای چینی مانند ویوو X100 اولترا، شیائومی ۱۴ اولترا و هواوی پیورا 70 اولترا نشان داده است. همان‌طورکه می‌دانید، اپل مدت‌هاست رهبر عکاسی با گوشی‌های هوشمند بوده است، جدیدترین آزمایش‌ها نشان می‌دهد که سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌اند، به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند عکس‌های تله‌فوتو و فوق عریض.

DxOMark آیفون ۱۶ پرو مکس

بنچمارک DxOMark هنگام مقایسه قابلیت‌های تله‌فوتو اشاره کرد که نمونه‌های چینی جزئیات بیشتری را ثبت می‌کنند، به‌ویژه در عکس‌های با برد بلند این ‌موضوع بیشتر به‌چشم می‌خورد؛ همچنین دستگاه‌هایی مانند Xiaomi 14 Ultra و vivo X100 Pro در حفظ رنگ پوست و کاهش نویز برتری داشتند. درمقابل، تصاویر آیفون ۱۶ پرو مکس نویز بیشتر و جزئیات نرم‌تری را نشان می‌دادند که نشان‌دهنده ازدست‌رفتن رفتن رهبری دنیای عکاسی است.

به‌عنوان‌مثال، یک عکس از منظره شهری با استفاده از دوربین اصلی نشان داد که شیائومی 14 اولترا واضح‌ترین و دقیق‌ترین تصویر را ارائه می‌دهد. ویوو X100 پرو نیز از نظر حفظ جزئیات از آیفون ۱۶ پرو مکس پیشی گرفت؛ این تفاوت با عکس‌های زوم‌شده حتی بیشتر نمایان شد. ویوو X100 پرو بالاترین سطح جزئیات را حفظ کرد و آیفون در جایگاه آخر قرار می‌گیرد. باوجوداین، هیچ‌یک از گوشی‌های آزمایش‌شده نویز یا artifactهای قابل‌توجهی را در آزمایش نشان ندادند.

علاوه‌براین، بنچمارک DxOMark نموداری را به‌اشتراک گذاشت که حفظ جزئیات در عکس‌های زوم شده با استفاده از لنزهای تله‌فوتو را نشان می‌دهد. گوشی Huawei Pura 70 Ultra در سطوح زوم پایین‌تر پیشتاز بود، اما مدل‌های vivo و Xiaomi در زوم‌های بالاتر از آیفون ۱۶ پرو مکس بهتر عمل کردند. حسگر تله‌فوتو تتراپریسم ۵ برابری با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل آیفون نسبتا معقول می‌کند، اما فراتر از زوم ۵ برابری، گوشی شروع به برش در حسگر می‌کند که باعث ازدست‌رفتن سریع جزئیات می‌شود. ازسوی‌دیگر، حسگرهای تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی vivo و Xiaomi وضوح و شفافیت را حتی در محدوده‌های زوم گسترده حفظ می‌کنند.

DxOMark آیفون ۱۶ پرو مکس

درخصوص عکس‌های اولتراواید، آیفون ۱۶ پرو مکس دوباره ضعیف‌تر عمل کرد. تصاویر آن جزئیات نرم‌تر و نویز قابل‌توجه‌تری را نسبت‌به هواوی و ویوو نشان می‌دهد. تصاویر اولتراواید Xiaomi 14 Ultra تا حدودی اشباع هستند، اما همچنان جزئیات بیشتری نسبت‌به تصاویر آیفون حفظ کردند.

بررسی و نتایج به روند پیشرفت چشم‌گیر گوشی‌های چینی در پردازش تصویر اشاره دارد و تسلط بزرگانی مانند اپل را به‌چالش می‌کشند. به‌نظر می‌رسد باوجود سخت‌افزار قدرت‌مند آیفون ۱۶ پرو مکس، بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و رزولوشن بهتر حسگر به پرچمداران اندرویدی کمک می‌کند تا در سناریوهای خاصی پیشتاز باشند.