به تازگی مقایسه‌ای از عملکرد گیمینگ آیفون 16 پرو با گوشی معرفی نشده وان‌پلاس 13R و تراشه‌های پرچم‌دار کوالکام و مدیاتک منتشر شد.

در شبکه اجتماعی چینی ویبو، افشاگری معروف به نام Digital Chat Station اطلاعاتی از گوشی آیفون 16 پرو و تراشه A18 پرو در زمینه اجرای بازی‌های مختلف به اشتراک گذاشت. در این بررسی، تراشه آیفون 16 پرو در مقابل Snapdragon 8 Gen 3 ساخته کوالکام و Dimensity 9300+ ساخته مدیاتک قرار گرفت.

نتایج این مقایسه نشان داد که تراشه A18 پرو عملکردی بهینه‌تر دارد. هر سه این تراشه‌ها توانستند در اجرای بازی Genshin Impact به صورت ثابت 60 فریم بر ثانیه ارائه دهند اما در بین آنان، تراشه A18 پرو باتری بسیار بسیار کمتری مصرف کرد. میزان برق مصرف شده توسط تراشه ساخته اپل، برابر با 4.05 وات، در Snapdragon 8 Gen 3 برابر با 5.81 وات و در Dimensity 9300+ برابر با 5.61 وات بود.

این لیکر در کنار نتایج عملکرد گیمینگ آیفون 16 پرو، تصاویری از دمای این گوشی‌ها در حین اجرای بازی نیز منتشر کرد. در این تصاویر، نکته‌ای جالب نهفته است. با کمی دقت، در می‌یابیم که دستگاه‌هایی استفاده شده‌اند که در واقع نمونه اولیه بوده و هرگز به بازار منتشر نشده‌اند! پس این گوشی‌ها تا به این لحظه، به صورت رسمی معرفی نشده و هنوز مراحل ساخت خود را به صورت کامل طی نکرده‌اند.

با توجه به این که قسمت دوربین گوشی‌های رقیب آیفون 16 پرو در این تصاویر تار شده و قابل مشاهده نیست، هنوز هم جزئیاتی را می‌توان از این تصاویر کشف کرد. ساختار قسمت دوربین‌های یکی از این دستگاه‌ها، به مدل iQOO Z9 توربو شباهت دارد. احتمال دارد گوشی دیده شده در این تصویر، iQOO Z9 توربو پلاس باشد که در دست ساخت بوده و قرار است از تراشه Dimensity 9300+ نیز بهره ببرد.

مدل دیگر که در مقایسه عملکرد گیمینگ آیفون 16 پرو به رقابت کشیده شده، قسمتی گرد و دایره‌مانند در پشت خود دارد که بی‌شباهت به دستگاه‌های وان‌پلاس 12 و وان‌پلاس ایس 3 پرو نیست. با این حال، برخی تغییرات جزئی در این قسمت دیده می‌شود که آن را از پرچم‌داران فعلی شرکت وان‌پلاس متمایز کرده است. احتمال می‌رود این دستگاه، وان‌پلاس ایس 5 باشد که تحت نام ریبرند شده وان‌پلاس 13R در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. صفحه نمایش مدل ایس 5 تخت خواهد بود که به شایعات مبنی بر اینکه نسخه ریبرند شده آن 13R است، قوت می‌بخشد.

در نهایت قابل ذکر است که این اطلاعات، فقط بر اساس حدس و گمان بوده و نمی‌توان چندان دقیق به آنان اعتماد کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که تا معرفی رسمی این گوشی‌ها از سوی شرکت‌های سازنده صبر کنید.