اپل دوشنبه‌شب از گوشی‌های جدیدش رونمایی کرد و حالا قصد داریم نگاهی به تفاوت‌های آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس نگاهی بیندازیم و دو محصول گران‌قیمت نسل جدید این غول آمریکایی را مقایسه کنیم.

امسال هر دو مدل پرو از سری آیفون 16 از تراشه بسیار قدرتمند A18 Pro استفاده می‌کنند که به گفته خود اپل، حدود 15 درصد قدرتمندتر از نسل قبل خود، یعنی A17 Pro است. امسال اپل سعی کرده تفاوت‌های نسخه پرو و پرو مکس را به حداقل برساند و این دو نسخه هم از لحاظ قابلیت و هم کارایی، بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. در سال‌های قبل، مدل پرو همیشه برخی از قابلیت‌های مهم را به دلیل اندازه و برخی محدودیت‌ها از دست می‌داد پس می‌توان گفت امسال اپل سیاستش را تغییر داده و این دو مدل را تا حد زیادی شبیه به هم ساخته است. با این حال، دو تفاوت مهم میان آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس وجود دارد که باز هم باعث می‌شود مدل پرو مکس جلو بیوفتد.

مدل آیفون 16 پرو امسال در اندازه 6.3 اینچی و مدل پرو مکس نیز در اندازه 6.9 اینچی عرضه شده که تفاوتی واضح با مدل‌های سال گذشته دارند. برای مثال، آیفون 15 پرو که سال گذشته عرضه شد، اندازه‌ای برابر با با 6.1 اینچ داشت و همین باعث شد که دوربین تله‌فوتو با زوم 5 برابری برای آن لحاظ نشود. استفاده از چنین دوربینی در آیفون 15 پرو، به طور قطع می‌توانست فروش این دستگاه را بهبود ببخشد. با این حال، باز هم این دستگاه قابلیت‌ها و ویژگی‌های مدرن محصولات اپل را داشته و همین باعث شد گزینه‌ای عالی برای خرید باشد.

تفاوت‌های آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس

امسال تفاوت‌های آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس به حداقل رسیده و این دو گوشی از لحاظ قابلیت، سخت‌افزار داخلی و قدرت پردازشی، کاملاً مشابه هستند. قبل از معرفی رسمی، شایعات فراوانی پیرامون شباهت فراوان این دو مدل به یکدیگر پخش شد و حال به نظر می‌رسد تمامی این شایعات، واقعیت دارند. با این حال، هنوز هم بین این دو مدل، تو فرق بسیار واضح دیده می‌شود.

یکی از نقاط قوت آیفون 16 پرو مکس نسبت به نسخه پرو، اندازه بزرگ‌تر آن است. به کمک این اندازه بزرگتر، قاب آیفون 16 پرو مکس نیز بزرگ شده و این باعث می‌شود باتری توانمند با ظرفیت بسیار بالا در آن لحاظ شود. بدین ترتیب، این گوشی بهترین باتری را در میان کل دستگاه‌های آیفون دارد و می‌توانید با یک بار شارژ کردن، تا 33 ساعت از آن استفاده کنید. در نهایت، صفحه نمایش پرو مکس نیز بسیار بزرگ‌تر است که البته این را نمی‌توان نکته بسیار مهمی به حساب آورد زیرا همه علاقمند به صفحه نمایش بزرگ نیستند.

شرکت اپل در هر دو مدل آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس از صفحه نمایش OLED استفاده کرده که جنس و جزئیات آن نیز کاملاً یکسان است. به غیر از مسئله صفحه نمایش و اندازه بزرگ‌تر، هر دو مدل مشابه بوده و حتی از یک دوربین با لنز 48 مگاپیکسلی و دریچه f/1.78 استفاده می‌کنند. در نهایت، باید بگوییم با دو مدل یکسان طرف هستید که تفاوت‌هایی بسیار جزئی داشته و بسته به سلیقه و ترجیحات خود، باید انتخاب کنید که کدام یک از این دو دستگاه را در نهایت انتخاب خواهید کرد.