به‌نظر می‌رسد اپل در آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس از باتری‌های بزرگ‌تری استفاده کند که شارژدهی بیشتری هم برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد؛ البته هنوز جزئیات دقیق ظرفیت باتری این مدل‌ها در هاله‌ای از ابهام است.

اطلاعات منتشر شده ازطرف یک منبع آگاه نشان می‌دهند که مدل کوچک‌تر یعنی آیفون 16 پرو، بیشترین تغییر را خواهد داشت و ظرفیت باتری آن حدود 10 درصد افزایش پیدا می‌کند، هرچندکه این مقدار هنوز از ظرفیت باتری آیفون 16 پرو مکس کمتر خواهد بود.

یکی از کاربران ویبو به نام Setsuna Digital ظرفیت باتری‌های آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس را منتشر کرده است. وبسایت خبری MacRumors درصد افزایش ظرفیت باتری‌های این دو مدل را محاسبه کرده که نشان می‌دهد ظرفیت باتری مدل کوچک‌تر به 3577 میلی‌آمپرساعت و ظرفیت باتری مدل بزرگ‌تر به 4676 میلی‌آمپرساعت رسیده است؛ به‌این‌معنی که ظرفیت باتری مدل کوچک‌تر 9.25 درصد و ظرفیت باتری مدل بزرگ‌تر 5.74 درصد افزایش یافته است.

باتوجه‌به اینکه اندازه نمایشگر آیفون 16 پرو مکس به 6.9 اینچ افزایش یافته، انتظار داشتیم که ظرفیت باتری آن نیز افزایش بیشتری داشته باشد. هرچند مینگ-چی کو، تحلیلگر محصولات اپل، مدتی پیش گفته بود که مدل رده بالای آیفون از باتری با تراکم انرژی بیشتر استفاده خواهد کرد تا شارژدهی آن با وجود ظرفیت مشابه، افزایش پیدا کند. اگر گفته‌های تحلیلگر چیتی صحت داشته باشد، افزایش 5.74 درصدی ظرفیت باتری چندان چشمگیر نخواهد بود. درحالی‌که بسیاری از کاربران منتظر خرید یکی از این دو مدل هستند، افزایش ظرفیت باتری تنها تغییر آن‌ها نخواهد بود.

گفته می‌شود آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس از شارژ سیمی 40 واتی پشتیبانی می‌کنند؛ بدین‌ترتیب، اولین گوشی‌های اپل خواهند بود که از فناوری شارژ سریع بهره‌مند می‌شوند. علاوه‌براین، هردو مدل از شارژ بی‌سیم MagSafe با حداکثر توان 20 وات پشتیبانی می‌کنند. به‌صورت‌کلی، بهبود فناوری شارژ و ظرفیت باتری می‌تواند دلیل خوبی برای خرید این گوشی‌ها باشد، اما باید صبر کرد و دید که آیا مزیت‌های دیگری هم برای خرید آن‌ها وجود خواهد داشت یا خیر.