بر اساس گزارش‌ها، اپل در حال طراحی حلقه شارژ MagSafe یا شارژر بی‌سیم مغناطیسی باریک‌تر برای نسل بعدی آیفون 16 است. با وجود طراحی جدید، این حلقه با لوازم جانبی قدیمی سازگار خواهد بود.

شرکت اپل قرار است تغییراتی را در طراحی داخلی مدل‌های آیفون 16 و ۱۶ پرو اعمال کند که به‌نظر می‌رسد باعث بهبود آن‌ها شود. توجه داشته باشید که انتظار می‌رود طراحی ظاهری این گوشی‌ها کم و بیش شبیه به مدل‌های فعلی باشد، به‌جز اینکه مدل‌های Pro احتمالا کمی بزرگ‌تر شوند. حالا طبق گزارش‌های جدید، اپل قصد دارد حلقه شارژ MagSafe را در سری آیفون 16 بازطراحی کند تا کمی نازک‌تر شود اما قدرت آهنرباها در MagSafe آیفون 16 ثابت خواهد ماند.

طبق گزارش‌ها، یک وب‌سایت فرانسوی به قالب‌ هر چهار مدل از آیفون 16 دست یافته است که چیدمان دوربین و محل قرارگیری حلقه شارژر بی‌سیم MagSafe را نشان می‌دهد. در حالی‌که این تغییر نسبتاً جزئی به‌نظر می‌رسد، ممکن است هدف خاصی پشت آن باشد که هنوز در این‌باره اطلاعی در دست نیست. با این‌حال، این قالب‌ها چیدمان مجدد دوربین در مدل‌های آیفون ۱۶ را تایید می‌کنند، چیدمانی که یادآور مدل‌های آیفون X و آیفون ۱۲ است.

شارژر بی سیم MagSafe آیفون 16

همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، به‌نظر می‌رسد آیفون 16 و 16 پلاس برخلاف مدل‌های فعلی آیفون 15 که چیدمان دوربین به صورت مورب دارند، از چیدمان عمودی دوربین بهره‌مند خواهند شد. از طرفی به‌نظر می‌رسد مدل‌های پرو همان چیدمان دوربین مدل‌های آیفون 15 پرو را حفظ کرده‌اند. همچنین، وبسایت فرانسوی ShopSystem علاوه‌بر‌این موارد، حلقه شارژ MagSafe بازطراحی شده را نشان می‌دهد که گفته می‌شود در تمام مدل‌های آیفون 16 وجود خواهد داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل موفق به کاهش ضخامت حلقه شارژ MagSafe در سری آیفون ۱۶ شده است. این امر منجر به کاهش قطر کلی حلقه شده و باعث بهبود طراحی ظاهری دستگاه شده است. تغییر طراحی MagSafe آیفون 16 ممکن است نیاز به به‌روزرسانی لوازم جانبی موجود را داشته باشد اما سازگاری با لوازم جانبی فعلی همچنان نیازمند تایید رسمی از سوی اپل است. در صورت تایید، انتظار می‌رود سری آیفون 16 همچنان از شارژرهای جدیدی که در سه ماهه دوم معرفی خواهند شد و برای اتصال ایمن به گوشی از آهنربا بهره می‌گیرند، پشتیبانی کند.

تاکنون هیچ صحبتی در مورد تاثیر طراحی جدید MagSafe بر عملکرد سری آیفون 16 نشده است. اما طراحی جدید می‌تواند آهنرباهای قوی‌تری را ارائه دهد. سری آیفون 16 اپل نسبت به مدل‌های فعلی ارتقاء قابل توجهی خواهد داشت و ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی این شرکت نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهد کرد. سری آیفون ۱۶ اولین دستگاهی خواهد بود که سخت‌افزار داخلی آن بر هوش مصنوعی تمرکز دارد.

اخبار مرتبط: