آیفون 16 با نمایشگر OLED خیره‌کننده، یک بار دیگر استانداردهای صنعت موبایل را ارتقاء می‌دهد.

اپل در مراحل توسعه آیفون 16 پیشرفت چشمگیری داشته است، چرا که تا زمان عرضه این دستگاه‌ها تنها حدود یک ماه باقی مانده است. اخبار و اطلاعات در خصوص طراحی و ویژگی‌های مدل‌های پرچمدار این گوشی‌ها درحال افزایش است. آخرین گزارش‌ها حاکی‌ازآن است که تامین‌کنندگان اپل تولید پنل‌های OLED مورد استفاده در آیفون 16 را آغاز کرده‌اند و این شرکت، سامسونگ و ال‌جی را به‌عنوان تامین‌کنندگان اصلی خود انتخاب کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تولید اولیه پنل‌ها توسط این دو شرکت از خردادماه آغاز شده بود و اکنون، تولید به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. عموماً آغاز تولید انبوه نشان‌دهنده نهایی شدن طراحی محصول است و احتمال اعمال تغییرات عمده در این مرحله کاهش می‌یابد.

سری آیفون 16 نسبت به مدل‌های کنونی پیشرفت چشمگیری خواهد داشت که باعث شده است اپل پیش‌بینی فروش تا 90 میلیون دستگاه را داشته باشد. از سوی دیگر، تولید نمایشگرهای OLED برای این سری تقریباً 30 درصد افزایش خواهد یافت و به حدود 120 میلیون دستگاه خواهد رسید. هر دو تامین‌کننده اصلی، سامسونگ و ال‌جی، با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند. انتظار می‌رود سامسونگ تا پایان سال 80 میلیون پنل و ال‌جی 43 میلیون پنل تولید کنند.

اپل یک‌قدم جلوتر از رقبا

زنجیره تأمین اپل مسئولیت مدیریت و مونتاژ دستگاه‌ها را بر عهده خواهد داشت که تضمین‌کننده عرضه محصولات در زمان مقرر است. انتظار می‌رود سری آیفون 16 در نیمه اول ماه آینده یعنی شهریورماه رونمایی شود، زیرا اپل معمولاً در 15 روز اول هر سال رویداد معرفی محصولات خود را برگزار می‌کند و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز به این روال پایبند باشد.

آیفون‌های استاندارد 16 و 16 پلاس از نظر طراحی و شکل ظاهری قسمت جلویی دستگاه تغییری نخواهند داشت، اما در قسمت پشتی، دوربین‌ها به صورت عمودی مشابه آیفون 12 یا آیفون ایکس قرار خواهند گرفت. مدل‌های پرو آیفون 16 از نظر بدنه کمی بزرگ‌تر بوده و اندازه 6.3 و 6.9 اینچی خواهند داشت. همچنین این مدل‌ها به سخت‌افزار دوربین ارتقاء یافته مجهز شده و باریک‌ترین حاشیه‌های نمایشگر را در بین تمامی گوشی‌های هوشمند ارائه خواهند داد. علاوه‌بر این، هر چهار مدل این سری به دکمه اکشن و دکمه جدید عکاسی مجهز خواهند بود.