آیفون 16 با رنگ‌های جدید و دوربین متفاوت، استانداردهای جدیدی را در دنیای گوشی‌های هوشمند تعریف می‌کند.

براساس گزارش‌ها، آیفون 16 دارای یک برآمدگی دوربین بازطراحی شده با لنزهای عمودی خواهد بود. تصویری جدید که توسط سونی دیکسون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نمونه‌های آزمایشی آیفون 16 با با رنگ‌های جدید و طراحی دوربین متفاوت نشان می‌دهد.

تصویر اولیه از نمونه‌های آزمایشی آیفون 16 نشان می‌دهد که چیدمان دوربین‌های این مدل تغییر کرده و دوربین اصلی و فوق عریض به‌صورت عمودی کنار هم قرار گرفته‌اند. انتظار می‌رود این تغییر امکان ضبط ویدیوی spatial با آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را فراهم کند، قابلیتی که درحال‌حاضر مختص آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس است. spatial نوعی ویدیو است که عمق و بعد بیشتری نسبت به ویدیوهای معمولی دارد. این تکنولوژی به شما اجازه می‌دهد تا صحنه را به‌صورت سه‌بعدی تجربه کنید، انگار که در آن حضور دارید.

آیفون-16

مدل‌های آزمایشی جدید آیفون 16 این تغییر را تأیید می‌کنند و نشان می‌دهند که برآمدگی دوربین باریک‌تر شده و به‌جای مورب، به‌صورت عمودی قرار گرفته است. همچنین تصاویر، رنگ‌های جدید آیفون 16 را نمایش می‌دهند. برای یادآوری، آیفون 15 و 15 پلاس در رنگ‌های آبی، زرد، صورتی، سبز و مشکی موجود هستند. مین-چی کو گزارش داده است که آیفون 16 و آیفون 16 پلاس در رنگ‌های آبی، صورتی، سفید، مشکی و سبز عرضه خواهند شد.

انتظار می‌رود آیفون 16 و آیفون 16 پلاس به تراشه A18، هشت گیگابایت رم، یک دکمه جدید ضبط در سمت راست، دکمه اکشن و ویژگی‌های دیگر مجهز شوند. این مدل‌های جدید در شهریور ماه 1403 همراه با آیفون 16 پرو، آیفون 16 پرو مکس و ساعت‌های هوشمند جدید اپل معرفی خواهند شد.