ظاهرا دکمه جدید آیفون 16 جدیدترین نوآوری اپل برای نسل جدید گوشی‌های هوشمندش است که Capture نام دارد. در اینجا می‌خواهیم نگاهی به کارایی این دکمه داشته باشیم.

بر اساس گزارش‌های دریافت شده، دکمه جدید آیفون 16 در تمامی سری‌های این گوشی، یعنی آیفون 16 پایه، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس تعبیه شده است. با نگاهی به نسخه‌های اولیه گوشی و همچنین تصاویر شماتیک لو رفته، می‌دانیم که این دکمه در سمت راست دستگاه قرار دارد که همان مکان قرارگیری آنتن mmWave 5G در نسخه مربوط به ایالات متحده است.

نوآوری اپل

در ابتدا اعلام شد که دکمه Capture در سری آیفون 16 ظاهری خازنی خواهد داشت اما آخرین گزارش‌ها این شایعه را رد کردند. ظاهراً این دکمه نیز مانند هر دکمه‌ای در گوشی‌های امروزی، ظاهری معمولی و مکانیکی خواهد داشت و به‌راحتی قابل استفاده خواهد بود. بااین‌حال، نشریه The Information گزارش کرد که سطح این دکمه، نسبت به لمس حساس است و این ویژگی باعث می‌شود کاربران بتوانند با لمس سطح این دکمه، از قابلیت زوم دوربین استفاده کنند. علاوه‌بر آن، با فشردن آرام این دکمه، قابلیت فوکوس دوربین فعال شده و در نهایت، با فشردن محکم، تصویر ثبت می‌شود. در زیر می‌توانید طرحی شماتیک از این دکمه، محل قرارگیری و ظاهر آن را مشاهده کنید.

خلاقیت جدید اپل

قرار گرفتن دکمه‌ای تنها برای گرفتن عکس چندان ویژگی کاربردی به‌نظر نمی‌رسد اما اضافه شدن قابلیت‌های مربوط به لمس به این دکمه، جذابیت و کارایی آن را بیشتر می‌کند. برای مشخص شدن جزئیات دقیق این دکمه، کارایی و ظاهر آن، باید تا رویداد It’s Glowtime که شرکت اپل برای 9 سپتامبر (19 شهریور) برنامه‎‌ریزی کرده است، منتظر بمانیم. همانطور که می‌دانید، در این رویداد سری آیفون 16، اپل واچ سری 10، اپل واچ اولترا 3 و سری جدید آیرپادهای این غول آمریکایی معرفی و به بازار عرضه خواهند شد.