به‌نقل از یک افشاگر توییتری، آیفون ۱۶ استاندارد و آیفون ۱۶ پلاس با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی صفحه‌نمایش بهره‌مند خواهند شد.

براساس گزارش جدیدی از یک افشاگر توییتری X، به‌نظر می‌رسد که آیفون ۱۵ پایه و آیفون ۱۵ پلاس آخرین گوشی‌های ساخت کمپانی اپل محسوب می‌شوند که از نرخ بروزرسانی زیر ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. شایعات تایید می‌کند که اپل قصد دارد از فناوری یادشده برای نسخه‌های استاندارد آیفون ۱۶ استفاده کند تا تجربه کاربری به بالاترین میزان ممکن برسد. باوجوداین، هیچ منبعی از اصلاح و بهبود فناوری ProMotion صحبت نمی‌کند؛ این موضوع نشان می‌دهد که سال آینده نیز تفاوت‌های چشمگیری بین نسخه‌های استاندارد و پرو در سال ۲۰۲۴ شاهد خواهیم بود.

پشتیبانی از نرخ برزورسانی ۱۲۰ هرتزی در آیفون ۱۶ پلاس

افشاگر معروف توییتری بانام مستعار Majin Bu، با انتشار توییتی اعلام کرد نمایشگرهای آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس می‌تواند پیمایش روان‌تری را دراختیار کاربران قرار دهد، زیر اپل از نمایشگر‌هایی با فرکانس بالاتر استفاده خواهد کرد. این شخص در ادامه رشته توییت‌‌هایش افزود که آیفون ۱۶ پایه و پلاس که سال آینده معرفی می‌شوند از نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی یا ۹۰ هرتزی بهره‌مند خواهند شد؛ البته وی می‌گوید که محتمل‌ترین گزینه ۹۰ هرتزی خواهد بود، چراکه اپل قصد ندارد به‌زودی تمام ویژگی‌های نسخه‌های پرو را برای مدل‌های استاندارد عرضه کند. با‌این‌حال، به‌‌‌نظر می‌رسد که با معرفی آیفون ۱۷ شاهد حضور نمایشگر ۱۲۰ هرتزی برای نسخه‌ پایه و پلاس خواهیم بود.

همان‌طور که در گذشته اشاره کردیم عینک هوشمند اپل ویژن پرو از نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتزی برخوردار است که هنگام تماشای فیلم فعال می‌شود؛ برهمین‌اساس، احتمالا آیفون ۱۶ استاندارد و آیفون ۱۶ پلاس به نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتزی مجهز شوند. یک تحلیلگر حوزه فناوری و محصولات اپل، بیان کرد که غول ساکن کوپرتینو کالیفرنیا قصد دارد فناوری LTPO را به تمام نمایشگر‌های آيفون‌ها در سال ۲۰۲۵ اضافه کند. بنابراین با ورود سری آیفون ۱۷ به بازار شاهد کمترین وجه تمایز بین مدل‌های پایه و پرو خواهیم بود.

نمایشگر LTPO آیفون ۱۶ پلاس و پایه

آخرین گزارش‌های نشان می‌دهد نسخه‌های استاندارد در سال ۲۰۲۴ از پنل‌های LTPS بهره‌مند می‌شود که تفاوتی با آیفون ۱۵ و آيفون ۱۵ پلاس ندار، اما افزایش نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی یا ۹۰ هرتزی می‌تواند باعث بهبود تجربه کاربری شود و کاربران زیادی طی سال‌های گذشته منتظر اضافه شدن این ویژگی‌ به آیفون‌ها هستند. اما باید به‌یاد داشته باشیم که اضافه شدن برخی فناوری‌های به‌منظور بالاتر رفتن قیمت پایه دستگا‌ه‌ها خواهد بود. امسال آیفون ۱۵ پرو مکس به‌دلیل استفاده از تراشه A17 Pro با معماری ۳ نانومتری، سنسور پریسکوپ با قابلیت زوم ۵ برابری و حذف حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی از ۱۰۹۹ دلار به ۱۱۹۹ افزایش یافت.

اخبار مرتبط: