نتایج بنچمارک تراشه A18 به‌عنوان قلب تپنده آیفون 16 در گیک‌بنچ 6 نشان می‌دهد این دستگاه در تست چند هسته‌ای شاهد پیشرفت 28 درصدی بوده‌است.

نتایج اولیه‌ تک هسته و چند هسته ای A18 در آیفون 16 چندان امیدوارکننده نبود و نشان می‌داد که این تراشه کمی از A17 Pro در آیفون 15پرو مکس کندتر عمل می‌کند. بااین‌حال، نتایج جدید منتشر شده‌اند و در بخش چند هسته‌ای، شاهد بهبود چشمگیر تقریباً 28 درصدی نسبت به تست‌های قبلی هستیم.

تست بنچمارک جدید توسط sun.dtsi به اشتراک گذاشته شده‌اند و نشان می‌دهند A18 موفق به کسب امتیاز 3409 در بخش تک هسته و 8492 در بخش چند هسته شده است. درمقایسه‌با نتایج قبلی، امتیاز تک هسته 9.5 درصد و امتیاز چند هسته با جهشی قابل‌توجه، نزدیک به 28 درصد بهبود یافته است. ارقام یادشده، عملکرد بسیار تحسین‌برانگیزی را برای A18 نشان می‌دهند و با اطمینان می‌توان گفت که این پردازنده سریع‌تر از A17 Pro است، همانطور که انتظار می‌رفت.

گیک‌بنچ 6 تراشه A18

در تصویر منتشرشده، مشاهده می‌کنیم که کلاستربتدی CPU و فرکانس 4.04 گیگاهرتز تراشه A18 مشابه اطلاعات قبلی در گیک‌بنچ 6 است، با‌این تفاوت جزئی که در تست قبلی A18 روی دستگاهی با شناسه iPhone17,3 اجرا شده بود، اما این بار دستگاه مورد آزمایش iPhone 17,2 است. درحال‌حاضر، مشخص نیست که کدام مدل آیفون در این تست استفاده شده ، بنابراین باید منتظر اطلاعات تکمیلی باشیم.

باتوجه‌به اینکه تراشه A18 با استفاده از فناوری لیتوگرافی 3 نانومتری نسل دوم TSMC تولید انبوه خواهد شد؛ این چیپست احتمالا می‌تواند فرکانس‌های بالای خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ کند و در نتیجه عملکرد پایدار بهتری را ارائه دهد. البته باید در نظر داشت که Geekbench 6 تنها برای مدت کوتاهی روی هر دستگاه اجرا می‌شود، بنابراین حتی عدم وجود یک سیستم خنک‌کننده قوی نیز در تست‌های پردازشی تأثیر چندانی نخواهد داشت. حال باید منتظر ماند و دید که A18 Pro چه عملکردی را نشان می‌دهد، به‌ویژه اینکه این پردازنده نیز از همان کلاستر موجود در A18 بهره می‌برد.