یکی از افشاگران معروف توییتری اعلام کرد آیفون ۱۵ با تیتانیوم گرید ۵ ساخته می‌شود که وزنی سبک‌تر و استحکام بیشتری دارد.

اواخر تابستان سال جاری، سری آیفون ۱۵ با ویژگی‌های جدیدی معرفی می‌شوند که نسبت به آیفون ۱۴ ارتقاهای قابل‌توجهی خواهند داشت؛ همچنین گزارش‌ها می‌گویند که مدل‌های پایه درکنار نسخه‌های پرو از داینامیک آیلند بهره‌مند می‌شود که به فروش مدل‌های کمک زیادی بکند. اما برای متمایز کردن آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس باید ویژگی‌های جدیدتری به آن‌ها افزوده شود تا کاربران مجاب به خرید شوند. براین‌اساس، یک افشاگر توییتری نوشت مدل‌های پرو با روکش تیتانیوم گرید ۵ وارد بازار می‌شود که نسبت به استیل ضد زنگ دارای از مقاومت بیشتری برخوردار است.

جنس بدنه آیفون ۱۵

این افشاگر توییتری که با نام مستعار «Unknownz21» فعالیت می‌کند نشان داد مدل‌های پرو از روکش تیتانیوم گرید ۵ (Ti-6AI-4V) بهره‌مند می‌شود. تیتانیوم نسبت به استیل ضد زنگ مزایای بیشتری دارد که باعث می‌شود کیفیت آیفون ۱۵ پرو از نظر وزن و استحکام بهبود یابد. همچنین، اگر نسخه‌های پرو از تیتانیوم بهره‌مند شوند می‌توان تصور کرد که مدل‌های استاندارد نیز از استیل ضد زنگ برخوردار خواهند شد، چراکه کمپانی اپل عادت دارد ویژگی‌های قدیمی‌تر را در برای نسخه پایه و پلاس عرضه کند.

علاوه‌براین، سایر ویژگی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرومکس مانند تراشه A16 بایونیک به آیفون ۱۵ منتقل می‌شود تا افراد بیشتری برای خرید مدل‌های پایه و پلاس ترغیب شوند؛ این روند در سری‌های قبلی وجود داشت و به‌سری‌‌های نسل جدیدتر منتقل شد. امسال آیفون ۱۵ پرو و پرومکس از تراشه A17 بایونیک برپایه معماری ۳ نانومتری ساخته می‌شود و انتظار می‌رود سال آینده در آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس معرفی شوند تا قابلیت‌های آن‌ها را افزایش دهد. همچنین

تیتانیوم گرید ۵ درمقایسه با استیل ضد زنگ از مقاومت بیشتری در برابر ضربات و خط‌وخش برخوردار است و می‌تواند به طول‌عمر دستگاه از نظر ظاهری بیافزاید. همچنین این فلز وزن بسیار سبک‌تری دارد که باعث می‌شود تجربه کاربری نسبت به گذشته بهبود چشمگیری داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید آیفون ۱۴ با تمامی استانداردهای به‌روزش حدود ۲۴۰ گرم وزن دارد که درمقایسه با پرچمداران اندرویدی امتیاز کمتری به‌دست می‌آورد.

باوجود این، تیتانیوم گرید ۵ هزینه‌های ساخت آیفون ۱۵ پرو‌ و پرومکس را بالا می‌برد که می‌تواند منجر به افزایش قیمت ۵ تا ۱۰درصدی شود؛ همچنین در گذشته شایعاتی درباره افزایش قیمت آیفون‌های ۱۵ پرو‌ به‌دلیل به‌کارگیری تراشه‌های A17 بایونیک با معماری ۳ نانومتری شنیده بودیم.

اخبار مرتبط: هرآنچه درباره طراحی سری آیفون ۱۵ می‌دانیم