طبق آخرین اطلاعاتی که مینگ-چی کو (تحلیلگر اپل) به اشتراک گذاشته است، طراحی دکمه لمسی آیفون ۱۵ در مدل‌های پرو و پرو مکس به دلیل «مشکلات فنی» به تعویق خواهد افتاد.

کو در آبان ماه سال گذشته اعلام کرد که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به دکمه‌های لمسی مجهز خواهند شد. او گفت دو موتور Taptic در داخل آیفون شبیه‌ساز فشار دکمه‌ها بدون حرکت فیزیکی مثل دکمه هوم در آیفون ۷ را ارائه خواهند داد. با این حال، او ۲۲ فروردین در Post Medium گفت که دستگاه‌ها مانند سری‌های قبلی دکمه‌های فیزیکی خواهند داشت.

کو می‌گوید اپل به دلیل مشکلات فنی از طراحی دکمه لمسی آیفون ۱۵ در مدل‌های پرو و پرو مکس صرف نظر کرده و به دکمه‌های فیزیکی باز می‌گردد. هنوز مشخص نیست دکمه‌های فیزیکی سری آیفون ۱۵ پرو طراحی جدیدی خواهد داشت یا اینکه اپل همچنان از طراحی سری‌های قبلی استفاده می‌کند.

کو اظهار داشت که زمان برای اصلاح طراحی آیفون ۱۵ پرو وجود دارد، زیرا این دستگاه در مرحله توسعه EVT باقی مانده و معتقد است که این تغییر "تاثیر محدودی" در توسعه و عرضه مدل‌های پرو خواهد داشت.

جف پو و شلی چو، تحلیلگران فناوری در شرکت Haitong International Securities نیز، این تغییر را گزارش کردند. تحلیلگران بر این باورند که طراحی دکمه‌های لمسی تا سری آیفون ۱۶ در سال ۲۰۲۴ به تعویق افتاده است.

همچنین به گفته کو درگاه USB-C در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به سرعت USB ۲.۰ محدود می‌شوند. ظاهرا تنها مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس سرعت انتقال بالاتری خواهند داشت. در نتیجه، تنها تفاوت بین لایتنینگ و USB-C در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ می‌تواند شکل فیزیکی کانکتور باشد.

نظر شما درباره مشکلات فنی موجود در طراحی آیفون ۱۵ چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: آیفون 15 از استاندارد Wi-Fi 6E استفاده می‌کند