تنها دوماه تا عرضه آیفون ۱۵ فاصله داریم و شایعات زیادی پیرامون آخرین پرچمدار اپل به گوش می‌رسد که مهم‌ترین آن‌ها، به عوض شدن درگاه شارژ آیفون ۱۵ و رنگ‌ انحصاری نسخه پرو اشاره می‌کند.

اگر به تاریخچه اپل در استفاده از شارژر‌ها نگاه کنید متوجه می‌شوید که غول کوپرتینویی از سال ۲۰۱۲ تاکنون از شارژر لایتنینگ استفاده می‌کند و هیچگونه تغییری در آن ایجاد نکرده است. اما اگر کمی به گذشته برگردیم، درست به زمانیکه اولین آیفون عرضه شد، این گوشی از کانکتور ۳۰ پینی بهره می‌برد که از برای اولین بار در آی‌پاد‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

در ادامه باید گفت که کانکتور‌های ۳۰ پینی در آن زمان شارژر‌های مناسبی به‌نظر می‌رسیدند و از ۱۵ پین در بالا و ۱۵ پین در پایین بهره می‌بردند که با دندانه‌هایی از دو طرف درون دستگاه قفل می‌شدند. اپل از این شارژر در آیفون‌ 3G، آیفون 3GS، آیفون 4 و آیفون 4S استفاده کرد؛ اما تصمیم گرفت برای آیفون ۵ نوع درگاه را به لایتنینگ تغییر دهد. البته باید یادآور شویم که دیدگاه اولیه کاربران در سال ۲۰۱۲ به این نوع شارژر اصلا مثبت نبود و آن‌ها سازنده را با واکنش‌های تند مورد انتقاد قرار دادند.

درگاه شارژ آیفون ۱۵

در‌حال‌حاضر، اپل حدود یک دهه است که از درگاه لایتنینگ برای عرضه گوشی‌های خود استفاده می‌کند، اما احتمالا کاربران دیدگاه دیگری به این موضوع داشته باشند. برای مثال، از زمان آیفون ۵ تا آیفون XS درگاه USB-A به لایتنینگ مورد استفاده قرار گرفت و از عرضه آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۰ کاربران می‌توانستند از درگاه USB-C به لاتینینگ برخوردار شوند.

با‌این‌حال، برای بسیاری از کاربران آیفون درگاه جدید سری آیفون ۱۵ از اهمیت بالایی برخوردار نیست، زیرا سال‌ها قبل کمپانی سازنده شارژ بی‌سیم با گواهی استاندارد کیوآی را به‌همراه آیفون ۸ و آیفون X معرفی کرد که با استقبال فراوانی روبه‌رو شد. در ادامه اپل به بهبود این قابلیت پرداخت و با عرضه آیفون ۱۲ از شارژر مگ‌سیف رونمایی کرد که شارژ سریع بی‌سیم را پشتیبانی می‌کند.

براین‌اساس، انتظار می‌رود که تغییر درگاه لایتنینگ به تایپ سی تفاوتی برای کاربران نخواهد داشت، چراکه اغلب کاربران ترجیح می‌دهند از شارژ بی‌سیم بهره‌مند شوند. اما لازم به ذکر است که برخی کاربران مشتاقانه به‌دنبال این تغییر هستند تا بتوانند آیفون خود را با سایر اکوسیستم‌ها همگام‌سازی کنند.

رنگ انحصاری نسخه پرو آیفون ۱۵

اواخر سال گذشته وب‌سایت خبری 9to5Mac گزارش داد که اپل قصد دارد از رنگ «قرمز تیره» به‌عنوان رنگ انحصاری آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس استفاده کند؛ این گزارش را منبعی دیگر در سایت وایبو تایید کرد که به موثق بودن آن بیش از پیش می‌افزاید. علاوه‌بر این، شایعاتی به‌چشم می‌خورد که نسخه پایه و پلاس آیفون ۱۵ با رنگ سبز در دسترس خواهند بود که با توجه به رندرهای منتشر شده می‌توان گفت مورد رضایت کاربران قرار می‌گیرد.

اما یک منبع خبری ناشناس عنوان کرد که آیفون ۱۵ پرو با رنگ زرشکی وارد بازار می‌شود؛ همچنین این منبع تایید کرد که رنگ سبز نسخه‌های پایه از هاله‌های مشابه آیفون ۱۱ و ۱۲ بهره‌مندند که استفاده از آن‌ها در آیفون ۱۳ متوقف شد و طی درخواست فراوان کاربران دوباره در آیفون ۱۴ مورد استفاده قرار گرفت.

علاوه‌بر این، شایعات می‌گویند که بدنه نسخه پرو آیفون ۱۵ از تیتانیوم ساخته می‌شود که به‌قطع مورد استقبال و رضایت کاربران قرار می‌گیرد، زیرا کمپانی اپل سال‌هاست از تیتانیوم برای ساخت ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کند و از همان ابتدا با واکنش‌های مثبت روبه‌رو شد.

رنگ جدید ایفون ۱۵

در انتها یادآور می‌شویم که مدل‌های پایه آیفون ۱۵ به داینامیک آیلند و دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند و قدرت خود را از تراشه A16 بایونیک می‌گیرند که در آیفون ۱۴ پرو و پرومکس شاهد آن بودیم. همچنین در آیفون ۱۵ پرو و پرومکس احتمالا از تراشه A17 بایونیک با معماری ۳ نانومتری استفاده می‌شود که آن را تبدیل به اولین گوشی با این فناوری می‌کند.

در بخش سیستم دوربین نیز قابلیت‌های زیادی به‌چشم می‌خورد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به زوم اپتیکال ۶ برابری اشاره کرد که در مقایسه به نسل گذشته، دوبرابر افزایش یافته است. اپل هیچگاه به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری را به‌‌سرعت ارائه نمی‌کند اما این موضوع می‌تواند برای طرفداران اپل خبر خوبی باشد؛ چراکه احتمال دارد برای رقابت با سامسونگ و شیائومی، ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را با سرعت بیشتری در دسترس کاربران قرار دهد.

اخبار مرتبط: آیفون ۱۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی اپل می‌‌شود