به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، آیفون ۱۵ اولترا می‌تواند تصاویر سه‌ بعدی ثبت کند که با استفاده از عینک هوشمند ویژن پرو قابل مشاهده خواهد بود.

روز گذشته، یک افشاگر نام‌آشنای چینی با انتشار جزئیات دقیقی از برنامه‌های آینده کمپانی اپل اعلام کرد پیشرفت نسخه آیفون ۱۵ تحت عنوان اولترا می‌تواند عکس‌ها و فیلم‌های سه بعدی را ثبت کند، اما کاربران برای مشاهده این تصاویر نیاز به عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو دارند؛ این دستگاه که قابلیت‌های غیرقابل‌تصوری دارد در مراسم WWDC 2023 معرفی شد و قیمت پایه آن ۳۴۹۹ دلار است.

براساس آخرین گزارش‌‌ها، سیستم دوربین آیفون ۱۵ اولترا درکنار عینک هوشمند ویژن پرو می‌تواند بازار را متحول کند و سطح جدیدی از تجربه عکاسی و فیلم‌برداری را در صنعت گوشی‌های هوشمند معرفی کند. شایعات تایید می‌کنند که تصاویر آیفون ۱۵ قابلیت سه‌بعدی دارند که با ویژن پرو قابل مشاهده خواهد بود؛ عینک اپل دوربین‌های سه بعدی دارد که می‌تواند تصاویر سه بعدی را تشخیص دهد.

افشاگر چینی، به‌نقل از منابع داخلی اپل، می‌گوید که فیلم‌ها و عکس‌های سه‌بعدی به‌گونه‌ای هستند که عمق فوق‌العاده‌ای دارند و کاربر حس می‌کند در آن لحظه و مکان حضور فیزیکی دارد؛ این ویژگی باعث می‌شود خاطرات گذشته برای کاربر به‌خوبی زنده شود. غول فناوری ساکن کوپرتینو در یک بیانیه مطبوعاتی درباره قابلیت‌های عینک ویژن پرو می‌گوید: «عینک ویژن پرو با استفاده از سنسورهای سه‌بعدی و ویژگی Spatial Audio خاطرات خوش گذشته و مورد علاقه‌شان را دوباره زنده کنند؛ حتی کاربران می‌توانند با دسترسی به گالری و iCloud عکس‌های قدیمی را باز کرده و آن‌ها را در مقیاس‌های واقعی با عمق رنگی خارق‌العاده مشاهده کنند».

عکس سه بعدی با آیفون ۱۵ اولترا

عکس‌ها و فیلم‌های عادی با سایر مدل‌های آیفون یا دستگاه‌های دیگر همچنان روی عینک ویژن پرو قابل مشاهده خواهد بود، اما ویژگی‌های سه‌بعدی که آیفون ۱۵ اولترا می‌تواند به‌ثبت برساند به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد. به‌عبارتی دقیق‌تر، قابلیت گرفتن عکس‌ و فیلم سه‌بعدی از مکانیزم خاصی بهره می‌برد که تنها با این دو دستگاه قابلیت اجرایی دارد.

باتوجه‌به این افشاگری، به‌نظر می‌رسد سنسورهای سه‌بعدی اپل ویژن پرو به آیفون ۱۵ اولترا منتقل می‌شود و احتمالا سخت‌افزار پیشرفته‌تری را در سیستم دوربین این نسخه شاهد خواهیم بود که شامل سنسور واید، سنسور تله‌فوتو پریسکوپ، سنسور اولترا واید، حسگر LiDAR و فلش Adaptive True Tone می‌شود. همچنین، افشاگر مذکور عنوان کرد اطلاعات درباره نسخه جدید آیفون ۱۵ ناقص است و احتمالا طی روزهای آینده جزئیات بیشتری منتشر شود.

نام آیفون ۱۵ اولترا به‌صورت مکرر در پلتفرم‌های اجتماعی هنگام صحبت درباره آیفون ۱۵ پرومکس شنیده می‌شود و توسط کاربران زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ طبق گفته کاربران و علاقه‌مندان به حوزه فناوری، اپل احتمالا نام نسخه اولترا را جایگزین پرو مکس می‌کند. اما به‌‌گفته مارک گورمن امسال شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود و سال آینده با معرفی سری آیفون ۱۶ شاهد اضافه شدن مدل اولترا به آیفون‌ها می‌شویم. یادآوری می‌شود عینک ویژن پرو قرار است اواسط سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود، بنابراین منطقی نیست نسخه آیفون ۱۵ اولترا با ویژگی سه‌بعدی دوربین معرفی شود.

اخبار مرتبط: