گزارش یکی از تحلیل‌گران بازار منتشر شده که حاکی از بهتر بودن عملکرد دوربین آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس نسبت به مدل‌های پرو و همچنین پیش‌بینی کاهش تقاضا و فروش سری آیفون ۱۵ نسبت به نسل قبلی است.

چند سالی است که اپل برای ساخت دوربین آیفون از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و شایعات جدید حاکی از تعبیه سنسور ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس است که احتمالا از سنسور مدل‌های پرو آیفون ۱۵ عملکرد بهتری دارد.

در حقیقت، دوربین اصلی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از سنسور سونی IMX803 بهره می‌برند که در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس هم استفاده شده بود، اما مدل‌های پایه آیفون ۱۵ قرار است از «سنسور لایه‌ای» سونی با طراحی جدید استفاده کنند.

«سنسور لایه‌ای» طراحی جدیدی است که ۲ لایه جداگانه برای دیود نوری و ترانزیستور برای هر پیکسل دارد. در سنسورهای معمولی دیود نوری و ترانزیستور کنار هم قرار می‌گیرند که باعث می‌شود فضای کمتری برای آنها وجود داشته باشد. شرکت ویوو که در سری X100 از سنسور Lytia سونی برای دوربین گوشی‌هایش استفاده کرده، مدعی شده است که LYT800 1/1.43 اینچی عملکردی مشابه سنسور یک اینچی با طراحی قدیمی دارد.

به گفته این تحلیلگر، سال آینده مدل‌های پرو به سنسورهای لایه‌ای مجهز می‌شوند و با ارتقا اندازه سنسور، لرزه‌گیر یا روش‌های دیگر از دوربین‌های مدل عادی متمایز می‌شوند. همچنین نه‌تنها آیفون ۱۵ پرو مکس تنها گوشی این سری مجهز به دوربین پریسکوپی است، بلکه آیفون ۱۶ پرو مکس هم به دوربین «سوپر تله‌فوتو» پرسکوپی مجهز می‌شود که در نسخه‌های دیگر عرضه نمی‌شود.

علاوه‌بر آن تولید سنسور‌های لایه‌ای تا سال ۲۰۲۵ محدود است و شرکت‌های سازنده باید برای خرید این سنسورها با هم رقابت کنند.

فروش آیفون ۱۵

کاهش فروش سری آیفون ۱۵ نسبت به پارسال

پیش‌بینی شده که تقاضا برای سری آیفون ۱۵ نسبت به نسل قبلی کمتر خواهد بود که باعث کاهش فروش این گوشی نسبت به سری آیفون ۱۴ می‌شود.

به این ترتیب گفته می‌شود که این کاهش فروش فقط شامل حال سری آیفون ۱۵ نیست و دیگر محصولات سخت‌افزاری اپل (مانند اپل واچ، آیپد و مک‌بوک) هم فروش کمتری را نسبت به پائیز سال قبل تجربه خواهند کرد.

اخبار مرتبط: