در تاریخ دوازدهم سپتامبر برابر با بیست‌‌ویکم شهریورماه اپل با برگزاری مراسمی به‌نام واندرلاست (Wonderlust) سری آیفون ۱۵ و ساعت‌های هوشمند این کمپانی معرفی می‌کند.

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار و شنیدن شایعات پیرامون سری آیفون ۱۵، کمپانی اپل اعلام کرد با برگزاری مراسمی به‌نام Wonderlust اقدام معرفی جدیدترین محصولاتش می‌کند که شامل سری آیفون ۱۵، ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹، اپل واچ اولترا نسل دوم و یک نسل از ایرپادهای جدید باشد، اما معرفی این محصول درهاله‌ای از ابهام قرار دارد. یادآوری می‌شود که رویداد در کوپرتینو ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود و به‌صورت ضبط‌شده از تمامی پلتفرم‌ها پخش خواهد شد.

درحالی‌که کمتر از ۱۵ روز تا شروع مراسم زمان‌ باقیست، کمپانی شروع به‌ارسال دعوت‌نامه‌های رسمی برای توسعه‌دهندگان و اعضای مطبوعات برای حضور در محل برگزاری می‌کند. درحین برگزاری مراسم تمامی افراد حاضر اجازه دارد نسل جدید محصولات پرچمدار این شرکت را مورد بررسی و آزمایش قرار دهد تا از کیفیت و ارتقای ظاهری و سخت‌افزاری آن اطمینان حاصل کنند.

تاریخ معرفی آیفون ۱۵

براساس آخرین گزارش‌ها، انتظار می‌رود آیفون ۱۵ استاندارد و آیفون ۱۵ پلاس با تغییراتی گسترده‌ و قابل‌توجهی معرفی شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم تراشه A16 بایونیک برپایه معماری ۴ نانومتری TSMC و قابلیت داینامیک آیلند اشاره کرد که نظر ظاهری مشابه نسخه‌های پرو نسل فعلی می‌شوند. همچنین، تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ به درگاه تایپ سی به‌همراه پشتیبانی از قابلیت تاندربوت که به کاربران اجازه می‌دهد تا ۴۰ گیگابایت برثانیه انتقال داده داشته باشند؛ سخت‌افزار دوربین نیز برای عکاسی در شرایط نوری نامناسب و شب‌هنگام تقویت می‌شود تا کاربران گوشی‌های آیفون تجربه بهتری از استفاده نسل جدید داشته باشند.

علاوه‌براین، مهم‌ترین بخش رویداد واندرلاست، معرفی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد بود که انتظار می‌رود قابلیت‌های بسیار ویژه‌ای نسبت‌به گذشته داشته باشند. برای مثال، نسخه‌های پرو از فریم تیتانیومی بهره‌مند می‌شوند که به استحکام بیشتر دستگاه و کاهش وزن آن کمک شایانی می‌کند؛ همچنین همانند نسخه‌های استاندارد، شاهد پشتیبانی از درگاه تایپ سی خواهیم بود. اما بخشی که انقلابی در گوشی‌های آیفون ایجاد می‌کند حضور سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با قابلیت زوم ۶ برابری خواهد بود که تنها برای نسخه پرو مکس آیفون ۱۵ درنظر گرفته شده است.

ازدیگر موارد افشا شده درباره سری آیفون ۱۵ می‌توانیم به تراشه A17 بایونیک برپایه معماری ۳ نانومتری TSMC اشاره کنیم که به عملکرد بهتر و کاشه مصرف انرژی بسیار کمک می‌کند؛ همچنین اپل برای سرعت بیشتر از ۶ یا ۸ گیگبایت حافظه رم و حداکثر دو ترابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. شایعات تایید می‌کند امسال مانند گوشی‌های اندرویدی شاهد دو مدل پیکربندی حافظه رم خواهیم بود که میزان حافظه داخلی برپایه آن افزایش خواهد یافت.

معرفی اپل واچ سری ۹

معرفی محصولات مراسم واندرلاست به‌همین‌جا ختم نمی‌شود، غول کوپرتینویی قصد دارد از اپل واچ سری ۹ نیز رونمایی کند که ازنظر زبان طراحی با نسل فعلی شباهت‌های زیادی دارد، اما از لحاظ سخت‌افزاری بسیار بهتر و سریع‌تر خواهد بود. افشاگری‌های اخیر نشان می‌دهد تراشه S9 برپایه تراشه A15 بایونیک آیفون ۱۳ پرو طراحی شده که عملکرد پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی را بهبود می‌بخشد. همچنین انتظار می‌رود سری ۹ از چندین رنگ برخوردار شود که مهم‌ترین آن رنگ صورتی خواهد بود.

اپل واچ اولترا نسل دوم نیز دستگاه هوشمند دیگری محسوب می‌شود که قرار است در تاریخ ۲۱ شهریورماه کنار سری آیفون ۱۵ در مراسم واندرلاست معرفی شود. طبق گزارش‌ها، اپل واچ اولترا نسل دوم از فریم تیتانیومی بهره می‌برد و قرار است رنگ مشکی نیز به گزینه‌های رنگی اضافه شود؛ نسل فعلی تنها در رنگ نقره موجود است و احتمالا رنگ یادشده به جذابیت ساع پرچمدار اپل اضافه کند.

امسال برچسب قیمتی نسخه‌های آیفون ۱۵ با ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار افزایش مواجه می‌شوند که فرضیه‌های متفاوتی می‌توان برای آن متصور شد. برای مثال، کارشناسان می‌گویند معماری ۳ نانومتری TSMC باعث افزایش آیفون ۱۵ پرو می‌شود یا حتی سنسور پریسکوپی که با مشارکت کمپانی لارگان ساخته می‌شود هزینه‌های زیادی برای کمپانی سازنده دارد که باید تمامی آ‌ن‌ها پوشش داده شود و غول اهل کوپرتینو به‌سود برسد.

اگر علاقه‌مند به تماشای زنده مراسم Wonderlust هستید، می‌توانید از وب‌سایت و تمامی شبکه‌های اجتماعی رسانه علاءالدین شاهد پوشش زنده خبری معرفی سری آیفون ۱۵ به‌همراه توضیحات جامع درباره ویژگی‌ها و مشخصات سخت‌افزاری باشید.

اخبار مرتبط: