یک تحلیل‌گر حوزه فناوری اعلام کرد عرضه سری آیفون ۱۵ به بازار با تاخیر انجام خواهد افتاد.

براساس سنت هرساله کمپانی اپل، می‌توانیم شاهد معرفی سری آیفون ۱۵ در شهریور ماه باشیم و این سنت نشان می‌دهد سری جدید در مهرماه وارد بازار جهانی می‌شود. با این‌حال یکی از تحلیل‌گران حوزه فناوری اظهار داشت که معرفی و عرضه سری آیفون ۱۵ حداقل یک ماه به‌تعویق خواهد افتاد؛ همچنین درکمال تعجب تحلیل‌گر مذکور دلیلی برای ادعایش نیاورد.

به‌نقل از خبرگزاری اپل اینسایدر، تحلیل‌گر بانک آمریکا، وامسی موهان، با بررسی زنجیره تامین قطعات کمپانی اپل معتقد است سری آیفون ۱۵ حداقل یک ماه به‌تعویق خواهد افتاد. این تحلیل‌گر سابقه خوبی در افشای اطلاعاتی دارد و تاکنون چندین افشاگری مهم دررابطه با محصولات اپل و سامسونگ ازسوی این منبع در سایت‌‌های خبری منتشر شده است. به‌عنوان مثال، سال ۲۰۲۰ درپی همه‌گیری ویروس کرونا، این شخص اظهار کرد اپل با مشکلات فراوانی برای تامین زنجیره قطعات دست‌وپنچه نرم می‌کند که باعث شد چندین هفته عرضه سری آیفون ۱۲ به‌تاخیر بیافتد؛ اما امروز وی دلایل محمکی برای اثبات ادعاهایش ندارد.

دوربین سری آیفون 15

مطابق گزارش‌ها قبلی، غول کوپرتینویی با مشکلاتی برای تامین زنجیره تامین ماژول دوربین آیفون ۱۵ پایه و آیفون ۱۵ پلاس مواجه است که می‌تواند چندین هفته یا شاید چندین ماه تولید و عرضه سری آیفون ۱۵ را با تاخیر روبه‌رو کند. ازسوی‌دیگر، گزارش‌های جدیدتر نشان می‌دهند کمپانی اپل با پرداخت هزینه‌های بیشتر تلاش می‌کند از جدول زمان‌بندی ازپیش تعیین‌شده عبور نکند و بتواند طبق روال هرسال آخرین پرچمدارش را وارد بازار جهانی کند.

نامه‌ای از تحلیل‌گر یادشده برای مجله علم و فناوری بارونز اشاره می‌کند که سود فروش محصولات اپل در سه‌ماه سوم سال جاری حدود ۸۷.۱ میلیاد دلار تخمین زده می‌شود که از میانگین کمتری نسبت به ۹۱.۷ میلیارد دلار سود فروش در سال گذشته است. برهمین‌اساس، می‌توان گفت کاهش فروش آیفون و عرضه نشدن نسل جدید می‌تواند ضررهای مالی بزرگی به شرکت اپل وارد کند که جبران آن می‌تواند زمان‌بر باشد. البته شایعات تایید می‌کنند کمپانی تایوانی فاکسکان که از بزرگ‌ترین تامیین‌کنندگان کمپانی آمریکایی در شرق آسیا محسوب می‌شود قصد دارد ده هزار نیروی کار اضافه کند تا بتواند قطعات لازم را بسازد؛ دراین‌صورت اپل می‌تواند در سه‌ماهه چهارم سال میلادی بخشی از خسارت‌ها را جبران کند.

علاوه‌براین، گفته می‌شود کمپانی لاکس‌شیر که از مونتاژ‌کنندگان برتر آیفون‌ها محسوب می‌شود قرار است برای تامین زنجیره قطعات با شرکت فاسکان همکاری لازم را داشته باشد تا همه‌چیز به حالت عادی بازگردد. کارشناسان وب‌سایت خبری اپل اینسایدر می‌گویند موهان از سابقه قوی برای افشای اطلاعاتی از کمپانی بزرگی مانند اپل ندارد؛ بنابراین بهتر است افشاگری‌های این شخص را با جدیت پیگیری نکنیم.

اخبار مرتبط: