اطلاعات باتری سری آیفون ۱۵ در پایگاه داده چینی قرار گرفت که برخلاف شایعات قبلی، حاکی از ارتقا اندک ظرفیت باتری نسبت به سال گذشته است.

هفته گذشته اپل در رویداد wonderlust از سری گوشی‌های آیفون ۱۵ رونمایی کرد. ۲ نسخه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از نمایشگر‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی Super Retina XDR OLED، پردازنده A16 بایونیک و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند. نسخه‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به تراشه A17 مجهز می‌شوند و نمایشگر آنها مانند نسل قبلی باقی می‌ماند.

اکنون اطلاعات باتری گوشی‌های سری آیفون ۱۵ در پایگاه داده چینی قرار گرفته است. بر این اساس، آیفون ۱۵ به باتری ۳۳۴۹ میلی‌آمپر ساعتی (ظرفیت نامی) با توان ۱۲.۹۸۱ وات ساعتی مجهز شده است. در ادامه، جدول کامل از اطلاعات باتری گوشی‌های سری آیفون ۱۵ مشاهده می‌شود:

مدل آیفونباتری
آیفون ۱۵۳۳۴۹ میلی‌آمپر ساعت، ۱۲.۹۸۱ وات ساعت
آیفون ۱۵ پلاس۴۳۸۳ میلی‌آمپر ساعت، ۱۶.۹۵۰ وات ساعت
آیفون ۱۵ پرو۳۲۷۴ میلی‌آمپر ساعت، ۱۲.۷۰ وات ساعت
آیفون ۱۵ پرو مکس۴۴۲۲ میلی‌آمپر ساعت، ۱۷.۱۰۹ وات ساعت
ظرفیت و توان باتری سری آیفون ۱۵

در این جدول مشخص می‌شود که هرکدام از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ با افزایش اندک ظرفیت باتری نسبت به نسل قبلی همراه شده‌اند. برای درک بهتر آن، جدول ظرفیت باتری سری آیفون ۱۴ در ادامه آمده است:

مدل آیفونباتری
آیفون ۱۴۳۲۷۹ میلی‌آمپر ساعت
آیفون ۱۴ پلاس۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعت
آیفون ۱۴ پرو۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت
آیفون ۱۴ پرو مکس۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعت
ظرفیت باتری سری آیفون ۱۴

براساس اطلاعاتی که اپل در وب‌سایت خود قرار داده است، آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس با یکبار شارژ از ۲۰ و ۲۵ ساعت پخش ویدیو پشتیبانی می‌کنند. همچنین با یکبار شارژ، نسخه‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس می‌توان ۲۳ و ۲۹ ساعت ویدیو تماشا کرد. با وجود افزایش ظرفیت باتری سری آیفون ۱۵ نسبت به نسل قبلی، گوشی‌های سری آیفون ۱۴ هم با یکبار شارژ می‌توانستند به میزان مشابهی ویدیو پخش کنند.

شارژ ۲۰ واتی آیفون ‍۱۵

نسخه‌های پایه و پلاس آیفون ۱۵ مانند نسل قبلی از شارژ ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کنند که در ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد باتری را شارژ می‌کند. همچنین ۲ گوشی از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی با استفاده از MagSafe و شارژ بی‌سیم ۷.۵ واتی با استاندارد Qi بهره می‌برند. علاوه‌بر آن، نسخه‌های پرو و پرو مکس هم به شارژ ۲۰ واتی مجهز شده‌اند که اندکی ناامیدکننده است.

اخبار مرتبط: