اپل کنار آیفون ۱۵ از قابلیت امداد جاده‌ای ماهواره‌ای برای آیفون ۱۵ رونمایی کرد و اکنون یک یوتیوبر با آزمایش این قابلیت از کارایی آن اطمینان حاصل کرد.

شرکت اپل سال گذشته درکنار معرفی سری آیفون ۱۴ از قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای رونمایی کرد. بااستفاده از این قابلیت، هنگام بروز حادثه و نبود آنتن برای درخواست کمک، کاربران می‌توانستند از اتصال به ماهواره برای درخواست کمک بهره ببرند. سپس شهریور ماه اپل اعلام کرد این فناوری را گسترش داده و از قابلیت امداد جاده‌ای ماهواره‌ای (Roadside Assistance via Satellite) برای آیفون ۱۴ و ۱۵ رونمایی کرد. کاربران می‌توانند درصورت نبود اتصال سیم‌کارت برای تماس و هنگام نقص فنی خودرو مانند پنچری و خالی شدن باتری از این قابلیت برای درخواست کمک بهره ببرند. البته این قابلیت فعلا فقط در اختیار کاربران آمریکایی قرار گرفته است. برایان تانگ، یوتیوبر آمریکایی که لوازم و قابلیت‌های مربوط به تکنولوژی را بررسی می‌کند در آخرین ویدیو خود به بررسی آن پرداخت.

هنگامی که گوشی به شبکه متصل نیست و آنتن ندارد در نوار بالای آن علامت ماهواره قرار می‌گیرد. سپس کاربر می‌تواند به برنامه iMessage رفته و با انتخاب گزینه نوشتن پیام جدید، در بخش آدرس گیرنده عبارت «roadside» را تایپ کند. در این هنگام، گزینه «Roadside Assistance» ظاهر می‌شود که زیر آن عبارت «Via Satellite» به‌معنی ماهواره‌ای قرار دارد. با انتخاب این گزینه پنجره جدیدی باز می‌شود و کاربر باید گوشی خود را به‌گونه‌ای قرار دهد تا اتصال با ماهواره شرکت گلوبال استار برقرار شود. سپس با درخواست کمک از اپراتور تلفنی شرکت AAA ابتدا چند پیام رد و بدل می‌شود تا مشکل شناسایی شود و سپس خودرو امداد جاده‌ای این شرکت برای کمک ارسال می‌شود.

شرکت اپل اعلام کرده برای بهره‌مندی از این قابلیت، کاربر باید در محیط نسبتا باز و زیر آسمان صاف قرار داشته باشد تا بتواند از آن بهره ببرد. در ویدیو منتشر شده، تانگ باتری خودرو خود را خالی کرد و سپس بااستفاده از این قابلیت توانست درخواست خودرو امداد داده و مشکل را برطرف کند. البته این سرویس هنگام مواجهه با مشکلات دیگری مانند قفل شدن خودرو هنگامی که سوییچ داخل اتومبیل مانده، پنچری چرخ، تمام شدن بنزین و خرابی خودرو می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین گوشی‌های سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ تنها نسخه‌هایی هستند که از این قابلیت بهره می‌برند و تا ۲ سال قابلیت اتصال رایگان دارند. البته هزینه آنها باتوجه به اشتراک AAA مشخص می‌شود و کاربران می‌توانند بدون تهیه اشتراک و با پرداخت مبلغ موردنظر در هر مورد از آن بهره‌مند شوند.

نظر شما چیست؟ چقدر طول می‌کشد تا اپل این سرویس را خارج از آمریکا عرضه کند و آیا این قابلیت دردسترس کاربران ایران قرار می‌گیرد؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: