به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، تولید آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس با مشکل خاصی روبه‌رو نیست و پس از پایان مراسم معارفه کمپانی اپل اقدام به عرضه جهانی می‌کند.

همان‌طورکه در جریان هستید، کمپانی اپل با برگزاری مراسم «Wonderlust» در تاریخ ۲۱ شهریورماه اقدام به‌معرفی محصولات جدید نظیر سری آیفون ۱۵، ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹، اپل واچ اولترا نسل دوم و ایرپاد نسل سوم می‌کند. این کمپانی برای معرفی و عرضه پرچمدارانش برنامه‌های فشرده‌ای را دنبال می‌کنند که تمامی آن‌ها باید در زمان مقرر انجام شوند.چندی پیش، اخباری مبنی‌بر تاخیر یک‌ماهه در عرضه آیفون ۱۵ پرو مکس منتشر شد که بازتاب‌های گسترده‌ای در خبرگزاری‌های حوزه فناوری داشت؛ به‌نظر می‌رسید علت تاخیر موردبحث، ناتوان بودن کمپانی سونی برای تولید سنسورهای پریسکوپی بود.

قابلیت‌های جدید آیفون ۱۵ پرو مکس

اکنون کمتر از یک هفته تا برگزاری معرفی سری آيفون ۱۵ زمان داریم، اما اخبار و شایعات زیادی دمنتشر می‌شود که نشان می‌دهد اتفاقات جدید و گسترده‌ای در جریان است و می‌تواند بسیاری از کاربران و هواداران آیفون را متعجب کند. گزارش‌های قبلی بیان می‌کرد نسخه‌های آیفون ۱۵ به‌دلیل استفاده از تکنولوژی برتر با افزایش قیمت بی‌سابقه ۱۰۰ تا ۲۰۰ همراه می‌شود؛ اما باید گفت قیمت‌های اعلام شده دقیق نیست و احتمالا قیمت‌ها بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنیم افزایش یابد. مارک گورمن، تحلیل‌گر و خبرنگار نشریه بلومبرگ عنوان کرد که غول ساکن کوپرتینو پس از برگزاری رویداد واندرلاست، اقدام به عرضه سری آیفون‌ ۱۵ ازجمله نسخه پرو و پرو مکس می‌کند.

طبق سنت هرساله، اپل پیش‌سفارش‌ها را از شروع هفته دریافت می‌کند و عرضه رسمی پس از ده روز انجام می‌شود؛ براین‌اساس، می‌توان گفت سری آیفون ۱۵ در تمامی رده‌ها از ۳۱ شهریور آغاز خواهد شد. البته باید گفت این اخبار و شایعات پشتوانه‌ محکمی به‌جز نگاه به گذشته اپل ندارد و تصمیم نهایی برای عرضه مستقیم آیفون ۱۵ به کمپانی سازنده برمی‌گردد. شایعات پیرامون نسخه پرو مکس آیفون ۱۵ نشان می‌داد به‌دلیل ناتوانی سونی برای ساخت سنسورهای تله‌فوتو پریسکوپی این مدل با یک ماه تاخیر وارد بازار می‌شود، اما گزارش‌های روز به‌ما می‌گوید که تمامی مشکلات پیرامون آیفون ۱۵ حل شده و این سری طبق زمان‌بندی ازپیش تعیین‌شده وارد بازار خواهد شد.

درگاه تایپ سی ايفون ۱۵ پرو مکس

سری آیفون ۱۵ با تغییرات گسترده‌ای در نسخه‌های استاندارد و پرو همراه می‌شود که از مهم‌ترین ‌آن‌ها می‌توان به تراشه A17 بایونیک برپایه معماری ۳ نانومتری N3B کمپانی TSMC اشاره کرد که برای آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازسوی‌دیگر مدل‌های پایه از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، تراشه A16 بایونیک با معماری ۵ نانومتری و داینامیک‌ آیلند برخوردار می‌شوند که در نسل پرو آیفون ۱۴ وجود دارد. علاوه‌براین، تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ از درگاه شارژ تایپ سی با پشتیبانی از تاندربولت بهره می‌برند که اجازه می‌دهد انتقال داده تا ۴۰ گیگابیت برثانیه افزایش یابد؛ یادآور می‌شویم که عرضه این ویژگی برای آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس درهاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ازطرف‌دیگر، محصولات دیگری اپل نیز شامل تغییرات قابل‌توجهی می‌شود که درمقایسه با نسل فعلی قابلیت‌ها و ویژگی‌‌های برتری خواهند داشت. برای مثال، اپل واچ سری ۹ از تراشه S9 بهره خواهد برد که قدرت پردازشی معادل پردازنده A15 بایونیک در آیفون ۱۳ پرو مکس دارد. همچنین، اپل واچ اولترا نسل دوم از فناوری چاپ سه‌بعدی در برخی قطعات داخلی استفاده می‌کند تا هزینه‌‌های تولید کاهش یابد و رنگ مشکی به این ساعت هوشمند اضافه می‌شود تا طیف وسیعی‌تری از علاقه‌مندان اپل واچ اولترا اقدام خرید آن کنند؛ درحال‌حاضر اطلاعات گسترده‌تری درباره تراشه این دستگاه وجود ندارد. اما به‌محض انتشار اخبار جدید، تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن آن را برای شما پوشش دهیم.

اخبار مرتبط: