یک افشاگری جدید حاکی از آن است که فناوری دوربین آیفون ۱۵ پرومکس همانند نسل قبلی خود یعنی آیفون ۱۴ پرومکس خواهد بود. این اطلاعات از یک منبع موثق به نام Revegnus منتشر شده که اخبار محصولات اپل را در گذشته به‌طور دقیق پیش‌بینی و افشا کرده است.

طبق اطلاعات فاش شده، آیفون ۱۵ پرومکس دارای سیستم دوربین سه لنزی با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. این همان تنظیمات دوربینی آیفون ۱۴ پرو مکس است که در شهریور ۱۴۰۱ عرضه شد.

همچنین انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرومکس از فناوری نمایشگر آیفون ۱۴ پرومکس بهره ببرد. این بدان معناست که این گوشی احتمالا با صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی سوپر رتینا XDR، فناوری ProMotion و رزولوشن ۱۲۹۰×۲۷۹۶ پیکسل عرضه خواهد شد.

فناوری ProMotion نرخ تازه‌سازی بالاتری را امکان‌پذیر می‌کند که می‌تواند انیمیشن‌ها و پیمایش را روان‌تر کند. آیفون ۱۴ پرومکس دارای نرخ تازه‌سازی متغیر ۱۲۰ هرتزی است و به احتمال زیاد آیفون ۱۵ پرومکس نیز همین میزان را پشتیبانی خواهد کرد.

مشخصات آیفون 15 پرو مکس

از دیگر ویژگی‌های شایعه شده برای آیفون ۱۵ پرومکس می‌توان به تراشه بهبود‌یافته بایونیک A16 برپایه معماری ۳ نانومتری و ۸ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. همچنین در حالت پیش‌فرض این گوشی با iOS 16 عرضه خواهد شد که شامل ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید نسبت به iOS 15 خواهد بود.

ذکر این نکته مهم است که این اخبار تنها شایعاتی پیرامون آیفون ۱۵ پرومکس هستند و اپل هیچ‌گونه جزئیاتی را در مورد آیفون ۱۵ پرومکس تایید نکرده است. اما اگر این افشاگری‌ها دقیق باشند، آیفون ۱۵ پرومکس ممکن است از نظر سخت‌افزاری به‌روزرسانی‌های قابل توجهی نسبت به آیفون ۱۴ پرومکس نداشته باشد.

ممکن است اپل به جای ایجاد تغییرات عمده در سخت افزار، روی بهبود نرم‌افزار و ویژگی‌های آیفون ۱۵ پرومکس متمرکز شده باشد. اما برای کسب اطلاعات دقیق‌تر باید منتظر ماند و دید اپل چه ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای آخرین گوشی پرچمدارش که تنها ۳ ماه با عرضه رسمی آن فاصله داریم درنظر گرفته است.

نظر شما درباره فناوری دوربین و صفحه‌نمایش آیفون ۱۵ پرومکس چیست؟ آیا شاهد ویژگی‌های جدید در این سری خواهیم بود یا اپل قصد ندارد گوشی پرچمدار خود را نسبت به نسل قبلی ارتقا دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: آیفون ۱۵ پرومکس با زوم اپتیکال ۵ تا ۶ برابری