تقریبا شش ماه از ورود سری آیفون ۱۴ به بازار جهانی ‌می‌گذرد. اگرچه این مدت زمان زیادی نیست، اما اپل در حال طراحی مدل‌های آیفون ۱۵ است. در ماه‌های گذشته افشاگری‌های متفاوتی در مورد طراحی بدنه و مشخصات فنی سری آیفون ۱۵ صورت گرفت. حال امروز با آخرین اطلاعات فاش شده در مورد ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۵ مواجه هستیم. براساس این اخبار منتشر شده انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو مکس که قدرتمندترین نسخه این سری است با زوم اپتیکال ۵-۶ برابری عرضه شود.

در تابستان ۱۴۰۱، مینگ-چی کو گفت از ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس لنز پریسکوپ زوم اپتیکال ۵-۶ برابری خواهد بود. فناوری پریسکوپ در لنز تله فوتو تعبیه شده می‌شود و امکان زوم ۶ برابری را هنگام عکاسی با دوربین بدون هیچ‌گونه تاری یا کاهش کیفیت تصویر را فراهم می‌کند.

آیفون‌ها اغلب به خاطر عملکرد دوربین خود تیتر خبرها می‌شوند. اگرچه این شرکت به طور مداوم کیفیت بهبود یافته‌ای را ارائه می‌دهد، اما در مورد ویژگی‌های جدید از رقبا عقب است. مثلا سامسونگ تا ۱۰۰ برابر زوم را با زوم دیجیتال و اپتیکال ارائه می‌دهد، در حالی که اپل زوم اپتیکال ۳ برابری را با سری آیفون ۱۴ پرو معرفی کرد. انتظار می‌رود که آیفون ۱۵ پرو مکس دارای لنز پریسکوپ باشد که امکان زوم اپتیکال تا شش برابر را فراهم می‌کند.

لنز پریسکوپ مانند دوربینی است که از آینه‌ها و لنزها برای بزرگ‌نمایی بسیار زیاد بدون بزرگ‌تر کردن اجسام استفاده می‌کند. این لنز مانند پریسکوپ‌هایی است که در زیردریایی ها برای دیدن بالای آب استفاده می‌شود. در گوشی‌های هوشمند امروزی، لنز پریسکوپ با خم کردن نور از میان آینه‌ها و کوچک نگه داشتن دوربین به گرفتن عکس‌هایی با کیفیت بالا کمک می‌کند. بسیاری از تولیدکنندگان مانند سامسونگ و هواوی در حال حاضر از این ویژگی در محصولات خود استفاده می‌کنند.

زوم اپتیکال ۵-۶ برابری ارتقاء قابل توجهی در دوربین‌های آیفون خواهد بود. پس از آیفون ۱۵ پرو‌مکس، کو گفت که لنز پریسکوپ سال آینده به آیفون ۱۶ پرو‌مکس محدود می‌شود، به این معنی که این فناوری تنها در گران‌ترین مدل‌های آیفون پیدا خواهد شد.

دوربین آیفون 15 پرو مکس لو رفت

به‌روزرسانی

آیس یونیورس افشاگر معروف توییتر، روز گذشته عنوان کرد اپل برای آیفون ۱۵ پرو از سنسور دوربین پیشرفته‌ سونی IMX۹۰۳ استفاده خواهد کرد. اندازه سنسور این دوربین نزدیک به ۱ اینچ خواهد بود که اگرچه نسبت به نسل قبلی بزرگ‌تر است، اما همچنان از گوشی‌هایی مانند شیائومی ۱۳ اولترا کوچک‌تر است. اندازه سنسور دوربین اصلی آیفون ۱۵ پرو مکس 1/1.14 اینچ است که کمی بزرگتر از 1/1.28 اینچ آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود.

اخبار مرتبط: آیفون ۱۵ پرومکس با لنز متغیر عرضه می‌شود