تصاویری که از قاب محافظ گوشی جدید اپل منتشر شده که نشان می‌دهند کلید جدیدی جایگزین دکمه بی‌صدا آیفون ۱۵ پرومکس می‌شود.

طی چند ماه گذشته اخبار و شایعاتی درباره طراحی سری پرو آیفون ۱۵ منتشر شد؛ اما امروز یک افشاگر گمنام تصاویری از قاب محافظ نسخه پرومکس آیفون ۱۵ به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد کمپانی اپل تغییراتی را در این گوشی اعمال کرده است که در ادامه به ‌آن‌ها می‌پردازیم.

در گذشته شایعاتی نظیر جایگزینی دکمه بی‌صدا با دکمه اکشن منتشر شده بود که از قابلیت‌های شخصی‌‌سازی متعددی برخوردار شده و می‌تواند ویژگی‌های مختلفی را با هر بار کلیک فعال کند؛ اما با افشای این تصاویر از سوی افشاگر مذکور می‌توان دریافت که اخبار پیرامون دکمه اکشن صحت دارد.

البته باید یادآور شویم که این تصاویر تغییری را در خود آیفون ۱۵ پرومکس تایید نمی‌کنند؛ اما ایده‌ جدیدی از ظاهر گوشی و تغییرات احتمالی را به ما می‌دهد. فضای طراحی شده برای ماژول دوربین کمی بزرگ‌تر از نمونه آیفون ۱۴ پرومکس است که نشان می‌دهد احتمالا کمپانی اپل قصد دارد سیستم‌ دوربین پیشرفته‌تری را برای نسخه پرو آیفون ۱۵ در نظر بگیرد.

ایفون ۱۵

کارشناسان و علاقه‌مندان به محصولات اپل می‌گویند که تغییرات اعمال شده در طراحی قاب آیفون ۱۵ پرومکس خود می‌تواند نوید ویژگی‌های جدید در طراحی این گوشی باشد؛ اما نباید این موضوع را با جدیت دنبال کرد، چراکه اپل همیشه تا لحظه آخر سورپرایزهای ویژه‌ای را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

آیفون ۱۵ پرومکس از گران‌ترین و پیشرفته‌ترین فناوری روز اپل مانند تراشه A17 بایونیک برپایه معماری سه نانومتری استفاده می‌کند. معماری سه نانومتری با زیرلایه‌های سیلیکونی جدیدترین فناوری اپل هستند و انتظار می‌رود به بهره‌وری انرژی و بهبود عملکرد دستگاه کمک بسیاری کند. علاوه‌بر این، آیفون ۱۵ پرو مکس از حافظه رم بیشتری برخوردار می‌شود که باعث افزایش عملکرد دستگاه در عملیات پردازشی خواهد شد.

براساس شایعات اخیر، قیمت سری آیفون ۱۵ با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی روبه‌رو می‌شود که می‌‌تواند قیمت نسخه پرومکس را به ۱۸۰۰ دلار برساند. این افزایش قیمت احتمالا در راستای هزینه‌های بالای تولید تراشه سه نانومتری و تورم‌های ایجاد شده در سال‌های اخیر به‌دلیل همه‌گیری کرونا است.

اخبار مرتبط: آیفون ۱۵ پرو دکمه‌های حساس به فشار نخواهد داشت