چند تصویر از آیفون ۱۵ پرو قبل از عرضه و معرفی رسمی لو رفت که درگاه تایپ سی، ضخامت بیشتر از نسل قبل و دکمه اکشن آن را به نمایش می‌گذارد.

اپل ۲۲ شهریور ماه از سری آیفون ۱۵ رونمایی می‌کند که تاکنون شایعات زیادی درباره مشخصات آن منتشر شده است. اکنون تصاویری از آیفون ۱۵ پرو توسط افشاگر معروف، Ice Universe درز کرده که حاکی از صحت برخی شایعات قبلی است. البته نکته اول در مورد این تصاویر این است که اگرچه Ice Universe تایید کرده تصاویر آیفون ۱۵ پرو هستند، ممکن است از ماکت این گوشی باشد که برای سازندگان قاب تهیه شده است.

در این تصاویر، ماژول دوربین این گوشی با ابعاد مشابهی قابل مشاهده است. البته زاویه دوربین در این عکس به‌گونه‌ای است که تشخیص تفاوت بین آن و ماژول دوربین آیفون ۱۴ پرو سخت است و تفاوت خاصی به چشم نمی‌آید.

در تصویری که از پایین این گوشی گرفته شده، درگاه ورودی تایپ سی بین اسپیکر و میکروفون آن مشاهده می‌شود. پیش از این شایعات زیادی مبنی بر تعبیه درگاه تایپ سی به‌جای لایتنینگ در سری آیفون ۱۵ به درخواست اتحادیه اروپا برای استاندارد سازی محصولات اپل و همخوانی آن با سایر گوشی‌ها منتشر شده بود.

ایفون ۱۵ پرو

در تصویر بعدی دکمه اکشن آیفون ۱۵ پرو بالای دکمه‌های صدا مشاهده می‌شود. این دکمه قرار است جایگزین سوئیچ حذف صدا شود و چندین قابلیت را در خود جای می‌دهد. همچنین با وجود شایعه چسبیدن دکمه‌های صدا، در این تصاویر دکمه‌ها جدا از هم تعبیه شده‌اند. نکته قابل توجه، ضخامت دستگاه است که کمی بیشتر از مدل نسل قبل به‌نظر می‌رسد.

برای ساخت بدنه آیفون ۱۵ پرو مانند مدل پرو مکس از تیتانیوم درجه ۵ استفاده شده که از فولاد ضدزنگ سبک‌تر و مقاوم‌تر است، اما باعث شده مدل‌های پرو و پرو مکس ۲۰۰ دلار گران‌تر از پرچمداران فعلی باشند. البته مدل‌های پایه بدون استفاده از تیتانیوم افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری را تجربه می‌کنند که نشان می‌دهد ۱۰۰ دلار از افزایش قیمت، به‌دلیل بدنه تیتانیومی است.

البته این تصاویر قطعی نیستند و امکان تقلبی بودن آنها وجود دارد و توصیه می‌کنیم اطمینان کامل به اینگونه شایعات نداشته باشید. همان‌طور که اشاره شد، حدود یک ماه دیگر اپل از سری آیفون ۱۵ شامل نسخه‌های پایه، پلاس، پرو و پرو مکس همراه با تغییرات و قابلیت‌های جدید و البته iOS 17 رونمایی می‌کند.

اخبار مرتبط: