به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با رنگ خاکستری معرفی خواهند شد.

طبق آخرین شایعات از حوزه فناوری، به‌نظر می‌رسد امسال کمپانی اپل قصد دارد نسخه‌ای جدید را به سری آیفون ۱۵ اضافه کند که با پسوند اولترا شناخته می‌شود و قابلیت بسیار بیشتری خواهد داشت؛ اما تاکنون جزئیات زیادی از دردسترس نیست و خبرگزاری‌ها توجه زیادی به آن نمی‌کنند. باوجوداین، اگر خبر درست باشد باید منتظر یک شاهکار ازسوی اپل باشیم.

خبرگزاری معروف و موثق 9to5mac اعلام کرد آیفون ۱۵ پرو مکس و آیفون اولترا از فریم‌های تیتانیومی به‌جای فریم استیل ضد زنگ بهره‌مند می‌شود که از استحکام بسیا بیشتر و وزنی سبک‌تر برخوردار است؛ همچنین فریم دستگاه‌ها کمی منحنی می شوند تا طراحی سری آیفون ۱۵ ارگونومیک‌تر شده و تجربه کاربری بهبود یابد. همچنین، کمپانی اپل قصد دارد رنگ‌های جدیدی را ازجمله خاکستری به معرفی کند تا سری آیفون ۱۵ به‌طور کامل متمایز شود.

نشریه خبری مذکور بیان کرد رنگ خاکستری جایگزین رنگ طلایی می‌شود که طی سال‌های گذشته به‌عنوان رنگی خاص و کلاسیک ارائه می‌شد. براساس رندرهای منتشر شده می‌تواند دید که رنگ یادشده تیره‌تر از نقره‌ای و روشن‌تر از مشکی است که احتمالا بانام تجاری «Titan Gray» وارد بازار شود.

علاوه‌براین، رندرهای جدید جزئیات بیشتری از نسخه‌های پرو آیفون ۱۵ و نسخه احتمالی آیفون ۱۵ اولترا افشا نمی‌کند؛ باوجوداین، طبق اخبار گذشته، تایید می‌کند که آیفون ۱۵ پرو و پرومکس از حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به نسل فعلی برخوردار می‌شود و دکمه اکشن جایگزین دکمه قطع صدا خواهد شد که از ابتدای تولید آیفون‌ها از ۲۰۰۷ به‌عنوان عضو اصلی همیشه در گوشی‌های اپل دیده می‌شد.

چندی پیش یک افشاگر نام‌آشنای توییتری با نام مستعار آیس یونیورس با انتشار توییتی اعلام کرد رنگ آبی تیره جایگزین رنگ بنفش می‌شود که با عرضه نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ معرفی شد. البته باید یادآور شویم که کمپانی اپل هرساله رنگ‌های جدید و خاصی را برای مدل‌های پرو معرفی می‌کند؛ بنابراین جای تعجبی برای حذف رنگ بنفش در آیفون ۱۵ پرو مکس نیست. همچنین وی در ادامه رشته توییت‌هایش ادعا کرد مدل‌های پایه و پلاس به رنگ‌های مشکی، آبی، سبز، صورتی و زرد معرفی می شوند.

آیفون ۱۵ پرو

همان‌طور که می‌دانید کمپانی اپل بیشتر مواقع سه‌شنبه دوم ماه سپتامبر مراسم «فارت اوت» (Far Out) را برگزار می‌کند و از جدیدترین و پرفروش‌ترین محصولاتش یعنی آیفون‌هاو ساعت‌های هوشمندش رونمایی می‌کند. امسال نیز قرار است سری آیفون ۱۵، سری اپل واچ ۹ و نسل دوم اپل واچ اولترا درتارخ بیست‌ودوم شهریورماه معرفی شود؛ سپس ده روز بعد برای فروش در بازار جهانی قابل دسترسی شوند. شایعات تایید می‌گویند عرضه اولیه نسخه اولترا محدود خواهد بود یا اینکه با چند هفته تاخیر وارد بازار می‌شود.

نسخه‌های آیفون ۱۵ از تراشه A17 بایونیک برپایه معماری ۳ نانومتری TSMC ساخته می‌شود و نسخه پرو مکس انحصارا از زوم پریکسوپ ۶ برابری بهره‌مند خواهد شد. خبرگزاری اپل اینسایدر مدعی شد آیفون ۱۵ اولترا از سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با زوم ۱۰ برابری بهره می‌برد که می‌تواند به یکی از بهترین گوشی‌های سال ۲۰۲۳ از نظر سیستم دوربین تبدیل شود.

نسخه‌های استاندارد و پلاس آیفون ۱۵ از تراشه A16 بایونیک برپایه معماری ۴ نانومتری بهره می‌برد که اکنون در آیفون ۱۴ پرو پرو مکس شاهد آن هستیم و از عملکرد بسیار بالا و پایداری برخوردار است. همچنین سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و ویژگی داینامیک آیلند به مدل‌های پایه راه پیدا می‌کنند تا به جذابیت و فروش دستگاه‌ها کمک کنند. براساس آخرین قانون اتحادیه اروپا نیز اپل باید درگاه تایپ سی را به تمامی دستگاه‌هایش اضافه کند تا امکان همگام‌سازی با سایر دستگاه‌ها امکان‌پذیر شود.

اخبار مرتبط: