دیروز مراسم شهریور ماه اپل برگزار شد که در آن شاهد رونمایی از سری آیفون 15 بودیم اما حالا اخباری در مورد عملکرد باتری آیفون ۱۵ پرومکس منتشر شده است.

اپل به‌صورت رسمی مشخصات باتری این دستگاه را اعلام نکرد ولی این شرکت هرساله اعدادی را اعلام می‌کند که مدت زمان شارژدهی دستگاه را در حین انجام کار‌های مختلف نشان می‌دهند. این اعداد نشان می‌دهند که عملکرد باتری آیفون جدید در مقایسه با نسل قبلی ممکن است گاهی اوقات کمی ناامید کننده باشد.

اعداد اعلام شده در سایت اپل دوام باتری در حین پخش ویدیو آفلاین، آنلاین و پخش آهنگ را نشان می‌دهند که به کمک آن‌ها می‌توانید دستگاه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. طبق این اعداد، بخش‌هایی از عملکرد باتری آیفون ۱۵ پرومکس نسبت به گذشته بدون تغییر باقی مانده‌اند که کمی عجیب به نظر می‌رسد.

آیفون ۱۵ پرومکس می‌تواند 29 ساعت به صورت مداوم ویدیو پخش کند که تفاوتی با مدل 14 پرومکس ندارد. این موضوع عجیب به‌نظر می‌رسد زیرا امسال در این دستگاه از تراشه A17 Pro استفاده شده که نسبت به گذشته مصرف کمتری دارد. بیاید ابتدا در مورد مشخصات باتری نسل جدید صحبت کنیم.

ظرفیت باتری آیفون ۱۵ پرومکس

سال گذشته در آیفون ۱۴ پرومکس از یک باتری 4323 میلی‌آمپری استفاده شده بود که شارژدهی بسیار خوبی داشت. هنوز اطلاعاتی در مورد اندازه دقیق باتری آیفون 15 پرومکس منتشر نشده اما دو شایعه در این زمینه وجود دارد. طبق شایعه اول، باتری دستگاه به 4422 میلی‌آمپر رسیده که بهبود قابل قبولی محسوب می‌شود.

اما طبق شایعه دوم، به دلیل استفاده از تکنولوژی جدید باتری، اپل توانسته ظرفیت این سلول را به 4852 میلی‌آمپر برساند که پیشرفت قابل توجهی محسوب می‌شود. در هر صورت، نه تنها در این دستگاه از تراشه بهتری استفاده شده، بلکه اندازه فیزیکی باتری آن هم بیشتر شده اما این موضوع ظاهرا در شارژدهی دستگاه بی‌تاثیر بوده است.

اعداد مربوط به پخش ویدیو آنلاین و پخش موسیقی 25 و 95 ساعت باقی‌مانده که تغییری با نسل قبلی ندارد. برای مشخص شدن اطلاعات دقیق‌تر در مورد باتری این دستگاه باید منتظر عرضه رسمی و تست دستگاه‌های جدید باشیم. البته پیش‌بینی می‌شود که عملکرد باتری آیفون ۱۵ پرومکس در حد بهترین گوشی‌های بازار باشد.

نظر شما در مورد آیفون ۱۵ پرومکس چیست؟ آیا این دستگاه می‌تواند آمار فروش بالایی داشته باشد؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس معرفی شد؛ سنسور پریسکوپی و بدنه تیتانیومی از راه رسید