هنوز مدت زیادی از رونمایی سری جدید آیفون نگذشته که امتیاز آیفون 15 پرومکس در آن‌توتو منتشر شده است.

در مدل‌های پرو سری 15 از تراشه A17 پرو استفاده شده که توان پردازشی بالایی دارد. این تراشه در هفته گذشته بنچ‌مارک گیک‌بنچ را پشت سر گذاشت که عملکرد بسیار خوب آن را در بخش پردازشی نشان می‌داد. حالا امتیاز مربوط به آیفون ۱۵ پرومکس در بنچ‌مارک آن‌توتو منتشر شده که تفاوت‌های بزرگی را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد.

این تراشه جدید که در مدل پرو و پرومکس استفاده شده توانست امتیاز 1641883 را به دست بیاورد که آن را به صدر جدول امتیازات آن‌تو‌تو می‌رساند. برای مقایسه باید گفت که تراشه A16 در سال گذشته توانست امتیاز 1474011 را در همین بنچ‌مارک به دست بیاورد. این موضوع یک پیشرفت 200000 امتیازی را بین دو نسل نشان می‌دهد.

طبق گفته‌های اپل، این تراشه از توانایی‌های بسیار زیادی برخوردار است که حتی آن را به سطح رقابت با تراشه دسکتاپ M1 می‌رساند. تراشه دسکتاپ اپل توانست در بنچ‌مارک آن‌تو‌تو به امتیاز 1754456 دست پیدا کند که بسیار خوب محسوب می‌شود. این موضوع با در نظر گرفتن تفاوت اندازه آیفون با دیگر دستگاه‌ها، فوق‌العاده محسوب می‌شود.

antutu آیفون ۱۵ پرومکس

اگر بخواهیم از دنیای اندروید صحبت کنیم، باید گفت که پادشاه دنیای دستگاه‌های اندروید تاکنون نوبیا رد مجیک 8 پرو پلاس بوده که امتیاز 1632859 را کسب کرده است. حالا برای اولین بار در تاریخ چند ساله رقابت اندروید و آی‌او‌اس باید گفت که پادشاه جدید دنیای موبایل یک آیفون است.

آیفون 15 پرومکس در آن‌توتو نشان داد که رم 8 گیگابایتی اپل می‌تواند به راحتی حریف سرسختی برای رم‌های 16 گیگابایتی دستگاه‌های اندرویدی باشد. این تراشه امتیاز 392643 را در بخش پردازشی و امتیاز 597734 را در بخش گرافیکی به دست آورد.

طبق اطلاعات منتشر شده از اپل، بخش گرافیکی تراشه جدید 20 درصد عملکرد بهتری نسبت به گذشته دارد اما این عدد در بنچ‌مارک آن‌تو‌تو به 27 درصد رسیده که بسیار چشمگیر است. این تراشه همچنین عنوان سریع‌ترین رم را با امتیاز 306164 به خود اختصاص داده که رقبای اندرویدی را به راحتی شکست می‌دهد.

اخبار مرتبط: آیفون ۱۵ پرو مکس نخرید؛ منتظر آیفون ۱۶ پرو با قیمت کمتر باشید