یک تحلیل‌گر سرشناس می‌گوید سنسورهای پریسکوپی باعث می‌شود میزان فروش آیفون ۱۵ پرو‌ مکس تا ۴۰ درصد بالاتر از سایر نسخه‌ها باشد.

براساس آخرین گزارش‌ها، آیفون ۱۵ پرو مکس اولین و تنها گوشی هوشمند اپل خواهد بود که از سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با قابلیت زوم ۶ برابری بهره‌مند می‌شود؛ این نسخه به‌دلیل حضور چنین سنسوری درکنار سخت‌افزار قدرت‌مندی که دارد باعث می‌شود بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از کل فروش سری آیفون ۱۵ را تشکیل دهد. همچنین انتظار می‌رود ارتقا سیستم دوربین راهی برای سرعت بخشیدن به میزان فروش دستگاه‌ها باشد.

همان‌طور که می‌دانید حدود دو هفته تا برگزاری مراسم «Far Out» زمان داریم و سری آیفون ۱۵ به‌همراه اپل واچ سری ۹ و نسل دوم اپل واچ اولترا معرفی می‌شوند. باوجوداین، مینگ-چی کو‌، تحلیل‌گر سرشناس حوزه فناوری می‌گوید آیفون ۱۵ پرو مکس به‌دلیل استفاده از زوم پریسکوپی ۶ برابری مورد استقبال قرار می‌گیرد و احتمالا اپل برای عرضه و تقاضا با مشکلاتی مواجه خواهد شد، اما میزان تولید و ارسال محموله‌های نسخه پرو مکس در نیمه دوم سال با ۲۰ درصد افزایش روبه‌رو می‌شود که از نسخه آیفون ۱۴ پرو‌ مکس نیز بیشتر خواهد بود. طبق آخرین آمار ازسوی رسانه خبری Omedia، آیفون ۱۴ پرو‌ مکس با ۲۶.۵ میلیون فروش در نیمه اول ۲۰۲۳ جایگاه نخست را در بازار جهانی دراختیار دارد.

آیفون ۱۵ پرو مکس

اعداد و ارقام مذکور نشان می‌دهد آیفون ۱۵ پرو‌ مکس به‌دلیل بهره‌مندی از سنسور پریسکوپی بالاترین میزان فروش و تقاضا را خواهد داشت. علاوه‌براین، کو اظهار کرد این ارتقا باعث می‌شود که شاهد چنین قابلیتی در نسخه آیفون ۱۶ پرو‌ و پرو‌ مکس باشیم. البته آیفون ۱۶ پرو مکس شاهد تغییرات دیگری می‌شود که فروش آن را دوچندان می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به صفحه‌نمایش ۶.۹ اینچی و حضور احتمالی سنسور سوپر تله‌فوتو اشاره کرد. موارد یادشده قطعا فروش بالای آیفون ۱۶ پرو مکس را در نیمه اول و دوم سال ۲۰۲۴ تضمین می‌کنند.

درحال‌حاضر، کمپانی لارگان تامین‌کننده انحصاری سنسورهای پریسکوپی در آیفون ۱۵ پرو مکس محسوب می‌شود و سود زیادی از همکاری با اپل به‌دست می‌آورد. برهمین‌اساس برای سال آینده با اپل برنامه‌های مهم‌تر و بهتری دارند تا بتوانند میزان فروش آیفون ۱۶ پرو مکس را افزایش دهند. از ارتقاهای سخت‌افزاری سیستم دوربین برای سال آینده می‌توانیم به سنسور سوپر تله‌فوتو با قابلیت زوم ۱۰ برابری اشاره کرد

شایعات جدید تایید می‌کنند نسخه‌های پرو در آیفون ۱۵ شاهد افزایش برچسب قیمتی تا ۲۰۰ دلار خواهد بود که دراین‌صورت این احتمال وجود دارد که عرضه و تقاضا کاهش چشمگیری پیدا کند؛ از دلایل افزایش قیمت می‌توان به تراشه A17 بایونیک برپایه معماری ۳ نانومتری TSMC اشاره کرد که هزینه‌های زیادی را برای اپل داشته است.

اخبار مرتبط: سری آیفون ۱۵ با توان شارژ ۳۵ واتی عرضه می‌شود