آیفون ۱۵ پرو تبدیل به پرفروش‌ترین گوشی اپل خواهد شد زیرا بیشترین سفارش صفحه نمایش برای این گوشی ثبت شده است.

محبوب‌ترین گوشی شرکت اپل بین سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، آیفون۱۳ بود. پس از عرضه سری آیفون ۱۴، این عنوان به آیفون ۱۴ پرو مکس رسید. گزارشی جدید مدعی شده آیفون ۱۵ پرو محبوب‌ترین گوشی اپل در سری جدید خواهد بود.

اپل و دیگر شرکت‌های تولیدکننده گوشی در چند سال اخیر تمرکز خود را بر توسعه قابلیت‌های جدید و ارائه آنها در بهترین پرچمداران خود گذاشته‌اند. مدل پرو تقریبا همواره به صورت اختصاصی قابلیت‌های جدید را به کاربران ارائه می‌دهد و سری‌های پایه، از قابلیت‌ها و سخت افزار سال قبل استفاده می‌کنند. مثلا آیفون ۱۵ قرار است تمام قابلیت‌های ارائه شده در آیفون ۱۴ پرو مکس را داشته باشد.

بر اساس گزارشی که از itHome منتشر شده اپل دو برابر نسبت به آیفون ۱۴ پرو، سفارش صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو داده است. در حقیقت تعداد صفحه نمایش آیفون ۱۵ پرو که تا خرداد ماه سفارش داده شده دو برابر آیفون ۱۴ پرو تا خرداد پارسال است.

به علاوه درصد صفحه نمایش سفارش داده شده آیفون ۱۴ پرو ۴۳٪ از کل سفارش بود اما این عدد امسال به ۵۸٪ رسیده که نشان می‌دهد اپل پیش‌بینی کرده بیش از نصف مشتریان خواهان آیفون ۱۵ پرو خواهند بود. همچنین سفارش صفحه نمایش سری آیفون ۱۴ نسبت به سری آیفون ۱۳ سال گذشته با ۲۲٪ کاهش مواجه شده است.

با بررسی این آمار و ارقام متوجه می‌شوید که اپل به آیفون ۱۵ پرو به چشم منبع اصلی درآمدزایی خود نگاه می‌کند و تمام تمرکز خود را روی آن گذاشته است. بر همین اساس احتمالا آیفون ۱۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی این سری اپل خواهد بود که با توجه به ارتقا اعلام شده از جمله دوربین، دور از ذهن به نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط: