تحلیلگر وال استریت معتقد است که اپل امسال قیمت آیفون ۱۵ را افزایش خواهد داد و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا ۲۰۰ دلار باشد.

اپل از سال ۲۰۱۷ قیمت آیفون را در ایالات متحده افزایش نداده است. نشریه مالی هفتگی Barron's یادداشتی منتشر کرد که تحلیلگری به نام آیوز در آن نوشته بود اپل قیمت‌ گوشی‌های سری آیفون 15 را افزایش خواهد داد. آیوز حتی در برنامه CNBC حاضر شد و اعلام کرد که شاهد افزایش ASPها است. ASP مخفف Average Selling Prices یا میانگین قیمت‌ فروش است، به این معنی که او افزایش قیمت را برای مدل‌های جدید آیفون در شهریور ماه پیش‌بینی می‌کند، اگرچه او به طور خاص به قیمت‌ آن در ایالات متحده اشاره نکرد.

آیوز سابقه خوبی در پیش‌بینی افزایش قیمت آیفون دارد. وی قبلا نیز افزایش قیمت آیفون ۱۴ را در سطح بین‌المللی پیش‌بینی کرده بود. البته در ایالات متحده و چین قیمت‌ها ثابت ماند. برخی از تغییرات قیمت در خارج از ایالات متحده به دلیل نوسانات ارز در سال گذشته که منجر به تقویت ارزش دلار شد، ضروری بود. وقتی دلار ارزشمند‌تر می‌شود به این معنی است که مشتریان در خارج از آمریکا باید هزینه بیشتری برای خرید ب‍پردازند و از سوی دیگر اپل نیز قیمت آیفون را در برخی کشورها افزایش داد.

ایوز همچنین نسبت به دومین بخش تجاری بزرگ اپل، Apple Services، خوش‌بین است. وی می‌گوید: «اپل شطرنج بازی می‌کند، دیگران در حال بازی چکرز هستند». او مدعی شده ارزش اپل از ۲.۸۵ تریلیون دلار فعلی به ۳.۵ تریلیون تا ۴ تریلیون دلار در ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده افزایش می‌یابد. فوربس هم بر اساس گزارش تحلیلگران پیش‌بینی کرده که اپل قیمت آیفون ۱۵ را افزایش می‌دهد، به‌ویژه مدل‌های پرو که احتمال می‌رود شاهد افزایش قیمت آن‌ها تا ۲۰۰ دلار باشیم.

آیفون ۱۴ حدود ۸۰۰ دلار و آیفون ۱۴ پلاس ۹۰۰ دلار قیمت دارند. قیمت آیفون ۱۴ پرو از ۱۰۰۰ دلار شروع شده و آیفون ۱۴ پرو مکس نیز با قیمت ۱۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد. آیوز معتقد است که ۲۵۰ میلیون دستگاه آیفون وجود دارد که در چهار سال گذشته ارتقاء نیافته‌اند، در صورتی‌که بسیاری از کاربران امسال گوشی‌های خود را تعویض کنند، می‌تواند برای اپل سود مازاد حدود ۲۳.۵ میلیارد دلاری داشته باشد.

اخبار مرتبط: