آمار فروش پنل‌های نمایشگر سری آیفون ۱۵ نشان می‌دهد نه تنها فروش نسخه‌های این سری از ۲ سال قبل بیشتر است بلکه نسخه‌های پرو و پرو مکس هم درصد بالاتری از فروش را به خود اختصاص می‌دهند.

امروز گزارشی از مشاوران تامین‌کنندگان نمایشگر (DSCC) منتشر شده که آمار فروش نمایشگر سری آیفون ۱۵ را به‌نمایش می‌گذارد. براساس این گزارش فروش پنل‌های سری آیفون ۱۵ در ماه اکتبر نسبت به فروش آیفون ۱۴ در مقطع مشابه سال گذشته ۱۶ درصد و نسبت به فروش آیفون ۱۳ حدودا ۲۱ درصد افزایش داشته است. درحقیقت ۷۱ درصد از فروش متعلق به مدل‌های پرو و پرو مکس بوده، درحالی که پیش از آن و در ماه سپتامبر فروش این نسخه‌ها ۶۵ درصد کل را تشکیل می‌داد. همچنین قیمت اولیه بالاتر ۱۲۰۰ دلاری پیکربندی پایه آیفون ۱۵ پرو مکس با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و قیمت ۱۱۰۰ دلاری پیکربندی پایه آیفون ۱۴ پرو مکس با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی باعث شده که میانگین قیمت فروش سری آیفون ۱۵ تقریبا ۵ درصد بالاتر از سری آیفون ۱۴ است.

شرکت Samsung Display همچنان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نمایشگر اپل است و ۸۱ درصد از پنل‌های نمایشگر سری آیفون ۱۵ تا پایان اکتبر به این شرکت تعلق دارد. همچنین سال گذشته ۸۲ درصد پنل‌های سری آیفون ۱۴ و سال قبل از آن ۷۹ درصد پنل‌های نمایشگر سری آیفون ۱۳ را تولید کرده بود. همچنین سامسونگ تنها شرکتی است که طی سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ پنل‌های نمایشگر هر ۴ نسخه آیفون را تولید می‌کرد. شرکت LG Display که به‌دلیل مشکلات در برش بخش بالایی نمایشگر که داینامیک آیلند درون آن قرار می‌گیرد از ابتدا نتوانست تولید نمایشگر را آغاز کند، ۳ ماه دیرتر شروع به تولید نمایشگر کرد و از سپتامبر موفق شد ۱۸ درصد تولیدات نمایشگر نسخه‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را برعهده بگیرد. یک درصد باقی مانده هم به شرکت چینی BOE اختصاص دارد که ماه گذشته عرضه پنل‌های آیفون ۱۵ را آغاز کرد.

آمار فروش آیفون ۱۵

باتوجه به داده‌های DSCC مشخص می‌شود که امسال محبوبیت مدل‌های آیفون پرو و پرو مکس افزایش یافته است. دیوید نارانجو، مدیر ارشد تحقیقات DSCC می‌گوید: «محموله پنل‌های نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از ژوئن تا اکتبر در مقایسه با مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۳ و ۱۴ افزایش یافته است. با نگاهی به نمودار تجمعی فروش مشخص می شود که این نسخه‌ها امسال ۶۴ درصد کل سری آیفون ۱۵ را تشکیل می‌دهند درحالی نسخه‌های پرو و پرو مکس که آیفون ۱۳ و ۱۴ سهم ۵۴ درصدی داشتند».

نتیجه این است که بر اساس داده‌های DSCC، امسال مدل‌های آیفون پرو محبوب‌تر از گذشته شده‌اند. دیوید نارانجو، مدیر تحقیقات ارشد DSCC، می‌گوید: «محموله‌های پنل مدل‌های iPhone 15 Pro سهم بیشتری را در مقایسه با مدل‌های iPhone 14 Pro و iPhone 13 Pro در دوره ژوئن تا اکتبر به خود اختصاص می‌دهند. به صورت تجمعی، از ژوئن تا اکتبر، مدل‌های آیفون 15 پرو 64 درصد در مقابل سهم 54 درصدی برای سری آیفون 14 و آیفون 13 سهم داشتند. یادآوری می‌شود که امسال اپل پس از عرضه سری آیفون ۱۵ با مشکلات زیادی مانند بدنه ضعیف نسخه‌های پرو و پرو مکس مواجه شد که ممکن بود باعث عملکرد ناموفق این سری در بازار شود، اما با افزایش آمار فروش نسخه‌های پرو و پرو مکس به‌نظر می‌رسد این سری عملکرد بسیار خوبی در بازار داشته است.

اخبار مرتبط: