اپل قصد دارد برای دوربین سری آیفون ۱۵ از لنز هیبریدی شیشه‌ای/پلاستیکی با دریچه دیافراگم ƒ/1.7 استفاده کند.

لنز دوربین گوشی معمولا از چند عدسی تشکیل شده که در بیشتر گوشی‌های بازار از جنس پلاستیکی هستند. اما شیائومی با عرضه اولین لنز هیبریدی که یکی از عدسی‌های آن شیشه‌ای بود، قدم مهمی در زمینه پیشرفت دوربین‌های گوشی برداشت، اما این دستگاه‌ها فقط در چین فروخته می‌شوند و عرضه جهانی ندارند.

اکنون به گزارش افشاگر توییتری RGcloudS، اپل قصد دارد اولین شرکتی باشد که از این تکنولوژی در گوشی خود استفاده می‌کند و آن را به صورت عمومی در دسترس کاربران سراسر جهان می‌گذارد. لنز دوربین اصلی آیفون ۱۴ از ۷ عدسی پلاستیکی تشکیل شده بود، اما لنز هیبریدی جدید قرار است شامل یک عدسی شیشه‌ای و ۶ عدسی پلاستیکی باشد.

دوربین اصلی گوشی‌های سری آیفون ۱۵ از دریچه دیافراگم ƒ/1.7 برخوردار خواهد بود که نسبت به ƒ/1.79 آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس کمی بهتر است. همچنین آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی که سال قبل در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس معرفی شد استفاده می‌کنند. البته دو گوشی پرو سال قبل از دریچه دیافراگم ƒ/1.5 بهره می‌بردند که نشان می‌دهد آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از این نظر ضعیف‌تر هستند.

افشاگری فناوری لنز هیبریدی آیفون 15 را فاش کرد

با توجه به استفاده از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی IMX سونی در آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس، دریچه دیافراگم عریض‌تر باعث می‌شد تا ۲۰ درصد نور بیشتری وارد لنز شود. در نتیجه دوربین در شرایطی با نور کم تصاویر بهتری ثبت می‌کرد و سرعت شاتر را هم بالاتر می‌برد که هنگام ثبت تصاویر در حال حرکت، نتیجه بهتری ارائه می‌کرد.

همچنین باعث می‌شد عمق میدان کمتری ایجاد شود تا اشیا در پس زمینه حالت مات‌تری داشته باشند. بنابراین با وجود استفاده از لنز هیبریدی از عدسی‌های شیشه‌ای و پلاستیکی به‌جای لنز با عدسی‌های پلاستیکی، دوربین آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس نسبت به ۱۴ پرو و پرو مکس عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت.

بر اساس گزارش‌ها اپل قصد دارد به‌جای استفاده از یک عدسی شیشه‌ای (مانند سری آیفون ۱۵)، برای لنز دوربین آیفون ۱۶ از ۲ عدسی شیشه‌ای و ۶ عدسی پلاستیکی استفاده کند. همچنین لنز‌های هیبریدی شرکت Sunny Optical Technology با ۵ و ۶ عدسی در دوربین‌های تله‌فوتو و اولترا واید مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

اخبار مرتبط: